• Aktuality

Aktuality

19. září 2016

U příležitosti XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), která se konala v Českých Budějovicích ve

čtvrtek a v pátek minulého týdne, byly v rámci soutěže o

nejlepší pedagogické publikace vydané v letech 2014 a 2015

oceněny dva výstupy našeho ústavu. Byly oceněny naše publikace v

obou hodnocených kategoriích - výzkumná monografie i odborný

článek v recenzovaném časopisu.


Jmenovitě se jedná o oceněnou kolektivní monografii editorů D.

Greger, J. Simonová a J. Straková vydanou ve vydavatelství naší

fakulty (citace APA):


- Greger, D., Simonová, J., Straková, J.(Eds.) (2015). _Spravedlivý

start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu

na základní školu._ Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.

ISBN 978-80-7290-861-5.


Kniha je volně ke stažení na stránkách ústavu na adrese:

http://uvrv.pedf.cuni.cz/publikace/


Rovněž byl oceněn nejlepší odborný článek v pedagogickém

periodiku autorů K. Starý a V. Laufková v časopise Pedagogika,

který vydává naše fakulta.


- Starý, K., & Laufková, V. (2015). Kde žáci v polovině

základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému

polemickému textu. _Pedagogika_, 65(4), 392–412.


Oba výstupy jsou výstupy projektu GA ČR Centra excelence, který pro

jednoduchost označujeme CLoSE (Czech Longitudinal Study in Education) -

blíže viz http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/close/.


Z vydaných publikací v uvedených letech vybírala odborná komise

složená z významných pedagogických odborníků nominovaných

asociací ČAPV.




Sdílet na: