19. září 2016
U příležitosti XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), která se konala v Českých Budějovicích ve
čtvrtek a v pátek minulého týdne, byly v rámci soutěže o
nejlepší pedagogické publikace vydané v letech 2014 a 2015
oceněny dva výstupy našeho ústavu. Byly oceněny naše publikace v
obou hodnocených kategoriích - výzkumná monografie i odborný
článek v recenzovaném časopisu.
Jmenovitě se jedná o oceněnou kolektivní monografii editorů D.
Greger, J. Simonová a J. Straková vydanou ve vydavatelství naší
fakulty (citace APA):
- Greger, D., Simonová, J., Straková, J.(Eds.) (2015). _Spravedlivý
start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu
na základní školu._ Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
ISBN 978-80-7290-861-5.
Kniha je volně ke stažení na stránkách ústavu na adrese:
http://uvrv.pedf.cuni.cz/publikace/
Rovněž byl oceněn nejlepší odborný článek v pedagogickém
periodiku autorů K. Starý a V. Laufková v časopise Pedagogika,
který vydává naše fakulta.
- Starý, K., & Laufková, V. (2015). Kde žáci v polovině
základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému
polemickému textu. _Pedagogika_, 65(4), 392–412.
Oba výstupy jsou výstupy projektu GA ČR Centra excelence, který pro
jednoduchost označujeme CLoSE (Czech Longitudinal Study in Education) -
blíže viz http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/close/.
Z vydaných publikací v uvedených letech vybírala odborná komise
složená z významných pedagogických odborníků nominovaných
asociací ČAPV.