O P A T Ř E N Í D Ě K A N A Č. 9 / 2 0 0 5 , Čj. 2 1 8 5 / 2 0 0 5
Organizační změny některých pracovišť zaměřených na oblast pedagogiky
I.
- S odvoláním na čl. 12 bod 2 Statutu PedF rozhodl jsem:
- o vyčlenění odd. Centra školského managementu z Ústavu profesního rozvoje pracovníků ve školství a zřízení samostatného Centra školského managementu, které bude mít postavení katedry.
- S odvoláním na čl. 16 Statutu rozhodl jsem:
- o zřízení samostatného pracoviště Středisko vzdělávací politiky.
- Měním název katedry pedagogiky na "katedru školní a sociální pedagogiky". Její součástí se stává odd. rodinné výchovy, které bylo dosud součástí katedry chemie a didaktiky chemie.
- Měním název Ústavu výzkumu a rozvoje školství na "Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání".
II.
V souvislosti se shora uvedenými rozhodnutími se mění Organizační řád fakulty vyhlášený opatřením děkana č. 6/2003 ve znění opatření děkana č. 5/2004 takto:
- V části II., § 3 písm. b) se přidává odrážka:
- Středisko vzdělávací politiky.
- V § 4 se odrážka "- katedra pedagogiky" vypouští a za odrážku "- katedra speciální pedagogiky" se vkládá nová odrážka "- katedra školní a sociální pedagogiky", za odrážku "- katedra výtvarné výchovy" se vkládá nová odrážka "- Centrum školského managementu" a v posledním odstavci se v názvu Ústav výzkumu a rozvoje školství slovo "školství" nahrazuje slovem "vzdělávání".
- Ze čl. 13 odst. 1 se vypouští 2. věta a v odst. 2 na konci za slovy didaktice chemie se vkládá tečka a slova "a didaktice rodinné výchovy" se vypouštějí.
- § 17 se vypouští.
- Za § 21 se vkládá § 21a tohoto znění:
§ 21a Katedra školní a sociální pedagogiky
- Garantuje studijní obory pedagogika a rodinná výchova. Spolugarantuje doktorské studium oboru pedagogika. Podílí se na výuce pedagogických disciplin výchovy ke zdraví ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základních škol a výuce pedagogických disciplin ve všech formách studia. Koncepčně, obsahově i organizačně zajišťuje pedagogicko-psychologickou praxi ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů i ve studiu oboru pedagogika. Koordinuje souvislou pedagogickou praxi.
- Realizuje vědecko-výzkumnou činnost ve vědním oboru pedagogika se zaměřením na sociální a školní pedagogiku, pedagogickou praxi, na oblast rodinné výchovy a výchovy ke zdraví.
str. 2 Opatření děkana č. 9/2005, čj. 2185/2005
- Za § 23 se vkládá § 23a tohoto znění:
§ 23a Centrum školského managementu
- Garantuje studijní obor Školský management ve studijním programu Specializace v pedagogice. Koncipuje a realizuje programy celoživotního vzdělávání v oblasti školského managementu, podílí se na přípravě, realizaci a verifikaci celostátního systému vzdělávání řídících pracovníků ve školství.
- Realizuje vědecko-výzkumnou a expertní činnost v oboru školský management.
- § 24 se mění takto:
Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství
- Garantuje programy dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků akreditovaných Ústavem. Je pověřen metodickou pomocí a evidencí realizace programů celoživotního vzdělávání na ostatních pracovištích fakulty.
- Realizuje vědecko-výzkumnou a expertní činnost v oblasti celoživotního vzdělávání, profesního rozvoje učitelů, podílí se na koncipování a realizaci průběžného a kvalifikačního vzdělávání učitelů i dalších pracovníků ve školství.
- § 25 se mění takto:
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
- Podílí se na vědecké, koncepční, expertní a vzdělávací činnosti v oblasti pedagogických věd, vzdělávací politiky a rozvoje české vzdělávací soustavy v evropském a celosvětovém kontextu. Garantuje doktorské studium v oboru pedagogika. Podílí se na vzdělávací činnosti fakulty, poskytuje pomoc ve výuce oboru pedagogika a vzdělávání zahraničních studentů.
- Realizuje vědecko-výzkumné a vývojové projekty odpovídající záměrům fakulty a aktuálním úkolům školního vzdělávání a vzdělávání učitelů.
- Za § 27 se vkládá nový § 27a, který zní:
Středisko vzdělávací politiky
- Je odborným expertním pracovištěm na základě dohody UK PedF a MŠMT ČR. K jeho úkolům patří vyhodnocovat stav a vývoj české vzdělávací a školské soustavy na národní úrovni a v mezinárodním kontextu. Využívá aktivity významných mezinárodních organizací pro oblast vzdělávání, školství a rozvoje lidských zdrojů v ČR.
- Realizuje vědecko-výzkumnou, koncepční a expertní činnost v oblasti vzdělávací politiky, rozvoje lidských zdrojů. Podílí se na realizaci národních a mezinárodních výzkumných projektů.
III.
Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2005.
prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
děkan fakulty