Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška pro obor český jazyk se zaměřením na vzdělávání je písemná a má dvě rovn které se konají společně. Uchazeč získává max. 40 bodů, délka trvání testu (obou částí) ma 1. Test z českého jazyka, sestávající z oblasti normativní a z oblasti ověřující porozuměn schopnost práce s ním. (max. 20 bodů). 2. Test obecných studijních předpokladů (max. 20 bodů). Ad 1) Budou prověřovány: (i) bezpečné ovládání pravidel českého pravopisu a morfologické a syntaktické normy spisov (ii) znalost učiva českého jazyka v rozsahu učebnic pro střední školy (podle publikací uve Doporučená literatura)? (iii) schopnost jazykové analýzy a práce s textem, které mají ukázat uchazečovu orientaci systému češtiny a schopnost řešit jazykové problémy vyskytující se v textu. Uchazeč v této části může získat maximálně 20 bodů. Ad 2) Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 20. Test slouží vybraných typů verbálních dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studiu se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskyt informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestav na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty UK. Testem se budou zjišťovat studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, porozumění informacím, lo verbální pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Karlovy. Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového t *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkane *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 1. ročník středních škol. 2. vyd. Praha: SPN - pedag nakladatelství, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7235-372-9. Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 2. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - nakladatelství, 2010. 206 s. ISBN 978-80-7235-501-3. Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 3. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - nakladatelství, 2013. 207 s. ISBN 978-80-7235-523-5. Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 4. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - nakladatelství, 2014. 160 s. ISBN 978-80-7235-532-7. Havránek, Bohuslav a Jedlička, Alois. Stručná mluvnice česká. Vyd. 26., ve Fortuně 2. Prah 246 s. ISBN 80-7168-555-0. Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 1. ročník gymnázií. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické 2009. 256 s. ISBN 978-80-7235-400-9. Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické 2014. 245 s. ISBN 978-80-7235-535-8. Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 3. ročník gymnázií. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakla 285 s. ISBN 80-7235-191-5. (příp. novější vydání) Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií: zpracováno podle Katalogu požadavků ke maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladat s. ISBN 80-7235-228-8. (příp. novější vydání) Pravidla českého pravopisu. Vyd. 2. (s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýcho Academia, 2005. 391 s. ISBN 80-200-1327-X. Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92