Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška je jednokolová písemná (max. 100 bodů) 1. Test obecných studijních předpokladů (max. 40 bodů). 2. Oborový test (max. 60 bodů). Ad 1) Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou scho na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní i tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijn a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyk kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat násl schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění inf a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravov Univerzity Karlovy. Test trvá 28 min. Ad 2) Přijímací zkouška je zaměřena na ověření úrovně obecného právního povědomí a základn řízení a organizace vzdělávací soustavy ČR, z pedagogiky, psychologie a příbuzných discipl jejich aplikaci v současném školství. Délka trvání testu 30 min. *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkane *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla internetových stránkách MŠMT). DRUCKER, P. F. (2012) To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Pres 978-80-7261-242-0. MŠMT (KOTÁSEK, J., BACÍK, F., COUFALÍK, J., aj.). (2001).  Národní program rozvoje vzděláv republice. Praha: Tauris. MŠMT. (2009). Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky [o na WWW: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje- soustavy-1?highlightWords=dlouhodob%C3%BD+z%C3%A1m%C4%9Br [ URL "https://www.msmt.cz/vzdel v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1?highlightWords=dlouhodob% %C4%9Br"] PETTY, G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-427-4. PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1415-5. PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-170-3. PRŮCHA, J. (2009). Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál. ISBN 978-80-73 ŘÍČAN, P. (2009). Psychologie. 3., doplněné a upravené vydání. Praha: Portál. SPIRIT, M. a kol. (2008). Základy práva pro neprávníky. 2. rozšířené vydání.  Plzeň: Čeněk ISBN 978-80-7380-116-8. SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASPI. ISBN 80-7357-176-5. TOMANCOVÁ, J. (2007). Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno : Albert. ISBN 80-73 VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. (2006). Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management 978-80-7261-197-1. Právní předpisy vztahující se k řízení školské soustavy, škol a školských zařízení a jejic vydání. Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92