Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Písemný test ze speciální pedagogiky v rozsahu vědomostí bakalářského studijního programu pedagogika, oboru Speciální pedagogika na PedF UK v Praze. Písemný test je shodný s testem na navazující magisterský obor Speciální pedagogika, studi program Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ. Maximální počet bodů z testu 30. Délka testu max. 30 minut. *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkane Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92 *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-475 FRIEDLOVÁ, K.: Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha, Grada, 2007. ISBN ČERNÁ, M. a kolektiv: Česká psychopedie. Praha. Karolinum 2008. ISBN 978-80-246-1565-3 DOLEŽAL, R., VÍTKOVÁ, M. (ed.): Zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Brno. Paido 20 JELÍNKOVÁ, M.: Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha. Pedagogická fakulta 2001. ISBN MULLER, O., VALENTA, M.: Psychopedie. Praha. Parta 2003. ISBN 80-7320-063-5 PIPEKOVÁ, J.(ed) : Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno. Paido 2006. ISBN 80-7315-120-0 ŠIŠKA, J.: Mimořádná dospělost..Praha. Karolinum 2005. ISBN 80-246-0992-4 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0 HAMADOVA,P. KVĚTOŇOVÁ L. NOVÁKOVÁ, Z Oftalmopedie. Brno:Paido,2007. ISBN 978-80-7315-159-1 KALEJA, M., Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice, Ostrvava, Ostravská Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-3965 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věk 2004. ISBN 80-7315-063-8 KLENKOVÁ, J.: Logopedie. Praha. Grada. 2006. ISBN 80-247-1110-9 HRUBÝ, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých. Praha. FRPSP, 2007. IS KALINA, K.: Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup, Svazek 1. Úřad vlády České re ISBN 80-86734-05-6, 9788086734057 KALEJLA , M.: Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogik Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta 2014 ISBN 978-80-7464-544-0 KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Texty k distan Brno: Paido, 2012. ISBN: 978-80-7315-229-1. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia clinica, 1998. KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie, patlavost. Beakra 2007. ISBN 978-80-903863-0-3. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5. LECHTA, V. Koktavost. Komplexní přístup. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-867-8. KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. a kol. Učitel v současné škole. Praha: Univerzita Karlova 2010. 978-80-7308-301-4 MACHU E., KOČVAROVÁ, I. a kol. Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín" Univerzi 2013. ISBN 978-80-7454-316-6 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ,D.: Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným pos Brno: Masarykova univerzita, 2008, ISBN 978-80-210-4575-0. PATŘILOVÁ,D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno, MU, 2005. ISB SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3 SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9 KOUKOLÍK, F.: Mozek a jeho duše. Praha. Galén 2008 ISBN 978-80-7262-314-3 OPATŘILOVÁ, Dagmar: Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, B 978-80-210-6221-4. VALENTA, M., MICHALÍK. J., LEČBYCH, M a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologi právním kontextu. Praha: Grada 2012. ISBN 978-80-247-3829-1 VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha:Portál 2002. ISBN 80-7178-696-9 ZGOLA, J., M. Úspěšná péče o člověka s demencí. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0183-9