Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška má 3 části: 1)   Zkouška z 1. oboru max. 30 b. 2)   Zkouška z 2. oboru max. 30 b. 3)   Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b. Celkem max. 90 b. Francouzský jazyk Zkouška z oboru maximálně 30 bodů Přijímací zkouška je písemná. Sestává z překladu z češtiny do francouzštiny a z písemné pr literární nebo obecně kulturní téma z oblasti francouzské literatury a kultury.  Překlad z češtiny do francouzštiny prověřuje zvládnutí všech lingvistických disciplín včet slovní zásoby v rozsahu bakalářského studijního programu, tedy na úrovni požadavků k bakal zkoušce. Písemná produkce na zadané téma ověřuje znalost dějin francouzské literatury a or vývojových tendencích od 16 století do roku 1920. Zároveň testuje úroveň odborného písemné uchazeče, znalost adekvátní literárněvědné terminologie a schopnost formulovat vlastní poh a to i na základě příkladů z četby. Délka písemné zkoušky je 60 minut. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadav studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychol ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na  "http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/2016/OBUZ.html"] .  Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (ter poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v p *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stan přijetí *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= HENDRICH, RADINA, TLÁSKAL. Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus, 2001  GRÉGOIRE, M. Grammaire progressive du français.. Paris : CLE, 1997  ČERNÝ, J. Malé dějiny lingvistiky. Praha : Portál, 2005  WALTER, H. Le français dans tous les sens. Paris : Robert Lafont, 1988, 1993  DOHALSKÁ, M.; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. Praha : Karolinum, 2010  LEHMAN, A.; MARTIN-BERTHET, F. Introduction ? la lexicologie, sémantique et morphologie. P 2002  LAGARDE, A.; MICHARD L. Littérature française. Les grands auteurs français du programme - 19e, 20e si?cles. Paris, 1990 a další vydání  ŠRÁMEK, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno : Host, 2012  MITTERAND, H. Dictionnaire des oeuvres du XXe si?cle, Paris : Dictionnaires le Robert, 199 FONTANNIER, P. Les figures du discours. Paris : Flammarion, 1977  WELLEK, R.; WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc : Votobia, 1966  Dále studijní literatura dílčích disciplín, které tvoří studijní plán bakalářského studijn Francouzský jazyk.  Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových s katedry pedagogiky, viz (web) [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/"] katedry psychologie, viz (web) [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15"] Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92