Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška má tři části: 1)      Zkouška z 1. oboru max. 30 b. 2)      Zkouška z 2. oboru max. 30 b. 3)      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b. Celkem max. 90 b. Matematika Ústní přijímací zkouška. Maximální počet bodů za ústní zkoušku je 30 bodů (2 otázky po 15 Ústní přijímací zkouška se skládá z řešení úloh a teoretické zkoušky.  Uchazeč při ústní přijímací zkoušce předloží výpis absolvovaných matematicky zaměřených př z předchozího vysokoškolského studia.  Tematické okruhy:  Základy matematiky (matematická logika, množiny); poziční soustavy, znaky dělitelnosti, di rovnice, Euklidův algoritmus, kongruence; lineární algebra (matice, determinanty, soustavy rovnic, vektorové prostory, lineární zobrazení); relační struktury (uspořádání, ekvivalenc (algebraická a funkční definice polynomu, dělitelnost, algebraické řešení rovnic, numerick vektor (volný, vázaný), útvary v E2, E3, E4 a jejich incidenční vztahy studované pomocí ve soustava souřadnic daná reperem, báze; algebraické struktury (grupa, obor integrity, těles izomorfismy); geometrické transformace studované syntetickou i analytickou metodou v E2: s (skládání shodností, klasifikace shodností podle samodružných bodů a směrů, shodnosti přím grupa shodností); podobnosti v rovině (vlastní a nevlastní podobnosti, grupa podobností); (dělicí poměr, Mongeova věta o skládání stejnolehlostí, Menelaova věta, mocnost bodu ke kr kružnic, dvojpoměr, Pappova věta); afinity v A2, jejich klasifikace, syntetický i analytic afinit; kruhová inverze. Apolloniovy úlohy (pouze synteticky); kuželosečky (afinní a metri kuželoseček); elementární funkce; diferenciální počet funkcí jedné reálné proměnné (spojit derivace - definice, vlastnosti, výpočet; vlastnosti funkce spojité na uzavřeném a omezené věty o střední hodnotě; úlohy na maxima a minima; vyšetření průběhu funkce a sestrojení je integrální počet funkcí jedné reálné proměnné (primitivní funkce a určitý integrál - defin výpočetní metody; užití v geometrii, nevlastní integrál); diferenciální rovnice (jednoduch separovanými proměnnými, lineární rovnice 1. řádu; lineární rovnice 2. řádu s konstantními obecné řešení a řešení splňující počáteční podmínku); číselné posloupnosti a řady (číselné – vlastnosti, limita posloupnosti a její výpočet; číselná řada – vlastnosti, kriteria konv nezápornými členy, alternující řady, absolutní a neabsolutní konvergence).  Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadav studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychol ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na  "http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/2016/OBUZ.html"] .  Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (ter poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v p *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stan přijetí *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= Vysokoškolské učebnice s tématy uvedenými v části s pojmy požadovanými k přijímacím zkoušk ANDĚL, J. Matematická statistika. Praha: SNTL, 1985.  BLAŽEK, J. A kol. Algebra a teoretická aritmetika 1, 2. Praha: SPN, 1983, 1985.  BOČEK, L.; ZHOUF, J. Planimetrie. Praha: PedF UK, 2009.  HEJNÝ, M.; JIROTKOVÁ, D.; STEHLÍKOVÁ, N. Geometrické transformace (metoda analytická). Pra PedF, 1997.  HRUŠA, K.; DLOUHÝ, Z.; ROHLÍČEK, J. Úvod do studia matematiky. Praha: Karolinum, 1991.  JELÍNEK, M. Transformace. Praha: SPN, 1976.  KATRIŇÁK, T. A KOL. Algebra a teoretická aritmetika 1. Bratislava, Praha: ALFA, SNTL, 1985 KUBÍNOVÁ, M.; NOVOTNÁ, J. Posloupnosti a řady. Matematická analýza, teoretická aritmetika. Praha: Karolinum, 1997.  PLOCKI, A.; TLUSTÝ, P. Pravděpodobnost a statistika pro začátečníky a mírně pokročilé. Pra 2007.  STEHLÍKOVÁ, N.; HEJNÝ, M.; JIROTKOVÁ, D. Úvod do analytické geometrie. Praha: PedF UK, 200 SEKANINA, M. a kol. Geometrie 1. Praha: SPN, 1986.  VESELÝ, J. Matematická analýza pro učitele I, II. Praha: Matfyzpress, 1997, 1998.  VYŠÍN, J. Geometrie pro pedagogické fakulty I,II. Praha, Bratislava: SPN, 1965, 1966. Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových s katedry pedagogiky, viz (web) [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/"] katedry psychologie, viz (web) [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15"] Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92