Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška má tři části: 1)      Zkouška z 1. oboru max. 30 b. 2)      Zkouška z 2. oboru max. 30 b. 3)      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b. Celkem max. 90 b. Ruský jazyk Přijímací zkouška má písemnou formu. Zkouška ověřuje teoretické znalosti a praktické doved fonetiky, morfologie, syntaxe, lexikologie, geografie, literatury, kultury a reálií v česk evropském kontextu a dovednost čtení s porozuměním na úrovni B2 podle Společného evropskéh rámce Rady Evropy. Test se skládá z těchto částí: a) analýzy textu z hlediska literárního, a jazykového, b) testu z gramatiky, lexikologie a fonetiky ruského jazyka, jehož součástí ruštiny do češtiny a z češtiny do ruštiny. Délka testu je 90 min. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadav studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychol ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na  "http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/2016/OBUZ.html"] .  Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (ter poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v p *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stan přijetí, c) uchazeč netrpí řečovou vadou. Tuto skutečnost dokládá k přihlášce potvrzením logopeda. *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= ADAMEC, P. a kol. Morfologie ruštiny I, II. Brno: MU, 1996, 1997. KASACK, W. Slovník ruské literatury 20. století. Olomouc: Votobia, 2000.  Krátky slovník ruských spisovateľov. Bratislava: UK, 2003. KONEČNÝ, J. Praktická fonetika ruského jazyka pro budoucí učitele. Praha: UK v Praze – Ped KUBÍK, M., BALCAR, M., DLOUHÝ, M. Sintaksis russkogo jazyka. Praha : SPN, 1982. KUPCEVIČOVÁ, J. Russkaja orfografija v pravilach, upražněnijach i tablicach. Ostrava: Repr MISTROVÁ, V., OGANESJANOVÁ, D., TREGUBOVÁ, J. Cvičebnice ruské gramatiky. Praha: Polyglot, PAROLEK, R., HONZÍK, J. Ruská klasická literatura. Praha: Svoboda, 1977. PUTNA, M. C. Rusko mimo Rusko: dějiny a kultura ruské emigrace I, II. Brno: Petrov, 1993-1 Russkaja grammatika. Red. N. J. Švedova a V. V. Lopatina. Moskva: Russkij jazyk, 1990.  Russkaja literatura XX veka I, II. Moskva: Akademija, 2003. SKOKAN, L. Reálie Ruska. Praha: Fortuna, 2009.  Sovremennaja russkaja literatura I, II. Moskva: Akademija, 2003. ŠVANKMAJER, M. a kol. Dějiny Ruska. Praha: Lidové noviny, 2004. VAVREČKA, M. Lexikologie ruského jazyka. Ostrava: Pedagogická fakulta, 1989. ZADRAŽILOVÁ, M. Ruská literatura přelomu 19. a 20. stol. Praha: UK, 1995. ŽOFKOVÁ, H. Cvičení a úkoly z lexikologie ruského jazyka. Praha: UK PedF, 1993. Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových s katedry pedagogiky, viz (web) [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/"] katedry psychologie, viz (web) [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15"] Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92