Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška má tři části: 1)      Zkouška z 1. oboru max. 30 b. 2)      Zkouška z 2. oboru max. 30 b. 3)      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b. Celkem max. 90 b. Výtvarná výchova Přijímací zkouška je dvoukolová. V rámci talentové zkoušky uchazečka/uchazeč prokáže zvlád výtvarných vyjadřovacích prostředků kresby, malby a modelování. V druhém kole má uchazečka vážný a hluboký zájem o obor učitelství výtvarné výchovy, ověřena bude rovněž potřebná úro znalostí z oblasti teorie výtvarné pedagogiky, dějin i současnosti výtvarné kultury a výtv také orientace v literatuře, dramatu, hudbě či nových médiích. 1. kolo Talentová zkouška se skládá ze tří částí v rozsahu 6 vyučovacích hodin (4,5 hodiny). Talentovou zkouškou uchazečky/uchazeči prokazují šíři výtvarných dovedností i kreativních na vlastní porozumění kontextům současného výtvarného umění a vizuální kultury, případně d Uchazečky/uchazeči zpracují jedno zadané téma třemi určenými technikami. Techniky 1. kresba: formát A4, pero, tuš; 2. prostorová tvorba: sochařská hlína, špachtle (špejle, papír, lepidlo, lepicí páska); 3. malba: formát A2, tempera. K talentové zkoušce si uchazečky/uchazeči přinesou: měkkou tužku, plastickou pryž, černou špachtle na modelování, ručník/hadřík, sadu temperových barev, paletu, štětce, nádobku na Kritéria hodnocení V jednotlivých částech výtvarné zkoušky (kresbě, prostorové tvorbě a malbě) bude vytvořen soubor prací, kdy dané téma je nahlíženo rozmanitými způsoby. Komise bude hodnotit smysl p jednotlivých forem, která vedou k odvážným a neschematickým výsledkům. Dále schopnost konc uvažování a kvalitní strukturování rolí jednotlivých technik pro celkové vyjádření tématu. Doporučení Pro přípravu na první kolo přijímacího řízení doporučujeme studovat konceptuální umění 20. v souvislostech - očekáváme znalosti a orientovanost v oblasti kresby, malby a prostorové budou zahrnovat osobnosti výtvarného umění minulosti i dneška (Joseph Beuys, Marcel Ducham Kryštof Kintera, Eva Koťátková, vítězové Chalupeckého ceny, Galerie Rudolfinum, Transit Di Bodové hodnocení prvního kola: 0 – 15 bodů. Uchazečky/uchazeči, které/kteří získají v prvním kole 0 bodů, nepostupují do 2. kola přijí   2. kolo Pohovor bude postaven na odborné debatě uchazečky/uchazeče s přijímací komisí na základě p materiálů: 1) reflexe tématu vlastní závěrečné práce, 2) seznamů odborné a krásné literatury i zhlédnutých výstav, 3) portfolia vlastních výtvarných prací. Komise bude zjišťovat míru pedagogicko-psychologických a osobnostních dispozic pro studium výtvarné výchovy. Pro přípravu na 2. kolo přijímací zkoušky doporučujeme rovněž prostudova odbornou literaturu a platné kurikulární dokumenty – RVP. Hodnoceny budou tyto kvality: odpovídající znalost pojmového aparátu oboru výtvarné pedagogiky; vhled do problematiky vizuální kultury; orientace v aktuálním kulturním dění v mezioborových kontextech; úroveň komunikačních dispozic.  Příklad otázek přijímací komise: „Jak rozumíte pojmu galerijní edukace…?“ „Uveďte příklad umělecké osobnosti současné výtvarné produkce, kterou byste chtěl/a předst proč…?“ „Kterou z výstav ze seznamu považujete za nejvýznamnější a proč…?“ Bodové hodnocení pohovoru: 0 - 10 bodů Reflexe tématu vlastní závěrečné práce Odevzdání písemné reflexe tématu vlastní závěrečné práce bakalářského studia (nebo diplomo magisterského studia) v rozsahu 3 - 5 normostran, doplněné kopií zadání této práce a sezna literatury dle bibliografické normy. Reflexi závěrečné práce uchazeči/uchazečky odevzdají ve formátu pdf na úložiště katedry do 2017 (link bude uchazečům k dispozici na webových stránkách katedry výtvarné výchovy nejpo 2017). Vkládaný soubor je třeba označit způsobem: uchazeče/uchazečky_Reflexe_2017.pdf Reflexe se bude zabývat těmito okruhy: a) teoretickým kontextem tématu závěrečné práce (teoretickými koncepcemi, které sloužily j pro studium zvoleného tématu); b) didaktickým kontextem (možnostmi pedagogické aplikace tématu práce); c) umělecko-historickým kontextem tématu (souvislostmi tématu s českou a světovou umělecko Hodnoceny budou tyto kvality: vyvážená úroveň všech tří částí, úroveň porozumění odborným úroveň textu. Bodové hodnocení reflexe: 0 – 5 bodů. Seznamy: seznam odborné a krásné literatury a navštívených výstav za poslední dva roky; Portfolio: uchazeči k pohovoru přinesou portfolio velikosti A4 kvalitní barevné dokumentac autorských prací, které byly vytvořeny za poslední dva roky (20 prací). Bodové hodnocení druhého kola: 0 – 15bodů. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadav studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychol ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na  "http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/2016/OBUZ.html"] .  Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (ter poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v p *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stan přijetí *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005, ISBN 80-7331-045-7 BERGER, J.: O pohledu. Praha: Agite/Fra, 2009 BLÁHA, J.: Výtvarné umění a hudba. Tvar prostor a čas I/1,2. Praha: Togga, 2012, 2013.  IS 978-80-74760-19-8  ECO, U.: Skeptikové a těšitelé. Praha: Argo, 2006, ISBN 80-7203-706-4 FILIPOVÁ, M.; RAMPLEY, M. (ed.): Možnosti vizuálních studií. Brno: Společnost pro odbornou 2007, ISBN 978-80-87029-26-8 FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2009, ISBN 9788073190767 HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění. Akademické nakladatelství CERM, 19 80-7204-084-7 CHALUPECKÝ, J.: Nové umění v Čechách. Praha: H+H, 1994, ISBN 80-85787-81-4 KULKA, T.: Umění a falzum. Praha: Academia, 2004, ISBN 80-200-0954-X Kol. autorů: Umění 20. století - Malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. P 2004, ISBN 80-7209-521-8 LYOTARD, J. - F.:O postmodernismu. Praha: Filosofia, 1993, ISBN 80-7007-047-1 PANOFSKY, E.: Význam ve výtvarném umění. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-8087580-37-0 PETŘÍČEK, M.: Myšlení obrazem. Praha: Hermann a synové, 2009, ISBN 970-80-86603-81-0 Uhl Skřivanová, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výt všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. ISBN 978-80-74146-63-3 Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových s katedry pedagogiky, viz (web) [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/"] katedry psychologie, viz (web) [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15"] Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92