Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška - písemná, max. 100 bodů. V přijímací zkoušce budou u uchazečů posuzovány znalosti a vědomosti se zaměřením na řízen požadována bude úroveň výstupu bakalářského studijního oboru Školský management. Některé otázky budou v anglickém jazyce. Předpokládá se znalost anglického jazyka na úrovn referenčního rámce pro jazyky se zaměřením na slovní zásobu z oboru školský management a m vzdělávání. Délka testu je 45 min. *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkane *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= Právní předpisy vztahující se ke školskému a pracovnímu právu a jejich komentovaná vydání Právní předpisy vztahující se k řízení školské soustavy, škol a školských zařízení a jejic vydání. BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. (2007). Psychologie a sociologie řízení. 3. rozšířené a dopl Praha: Management Press. Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla internetových stránkách MŠMT). ČAKRT, M. (2006). Typologie osobnosti pro manažery. Kdo jsem já, kdo jste vy? Praha: Manag s.r.o. DRUCKER, P. F. (2002). To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Pre EGER, L. (2006). Řízení školy při zavádění ŠVP. Plzeň: Fraus. HRONÍK, F. (2006). Hodnocení pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s. KALOUS, J., VESELÝ, A. (2006). Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha Karolinum: Uni Praze. Klesající výsledky základního a středního školství. Fakta a řešení [online]. Dostupné na:  www.aktivniskoly.cz/news/Kinsey%20-%20Edu%20report.pdf [ URL "https://www.aktivniskoly.cz/ %20Edu%20report.pdf"]   KOCIÁNOVÁ, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha:  Grada. KOUBEK, J. (2006). Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 3. vydání. Prah Press, s.r.o. KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R. (2004). Manažerské kompetence. Způsobilosti výjime manažerů. Praha: Grada Publishing, a.s. LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Pr Kluwer ČR. PLAMÍNEK, J. (2008). Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. 3., aktualizo vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. POL, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita. PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky Olomouci, Pedagogická fakulta. PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál. PRŮCHA, J. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. SPIRIT, M. a kol. (2008). Základy práva pro neprávníky. Plzeň: Čeněk Aleš, s.r.o. 2. rozší SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASP. ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D., Lhotková, I. (2012). Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters ŠULEŘ, O. (2008). 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Role interpersonální, rozhodovací, organizační, motivační. Brno: Computer Press, a.s. TOMANCOVÁ, J. (2007). Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno: Albert. TROJAN, V. (2012). Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: PedF UK. TROJAN, V. (2014). Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer ČR. TROJAN, V., LHOTKOVÁ, I. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: PedF U TROJANOVÁ, I. (2014). Ředitel a střední management školy. Praha: Portál. TURECKIOVÁ, M. (2007). Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovn Publishing, a.s. VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého. VEBER, J. a kol. (2006). Management. Základy, prosperita, globalizace. Praha: Management P Výroční zpráva ČŠI 2013–2014. WALTEROVÁ, E. (2006). Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92