Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** * Podmínky přijímacího řízení ****************************************************************************************** Přijímací zkouška má 2 části. 1) Ústní přijímací zkouška z matematiky. Maximální počet bodů za ústní zkoušku je 30 bodů. 2) Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b. Celkem max. 60 b.  Ústní přijímací zkouška z matematiky. Maximální počet bodů za ústní zkoušku je 30 bodů (2 bodech).  Ústní přijímací zkouška se skládá z řešení úloh a teoretické zkoušky. Uchazeč při ústní přijímací zkoušce předloží výpis absolvovaných matematicky zaměřených př z předchozího vysokoškolského studia.  Tematické okruhy:  Základy matematiky (matematická logika, množiny); poziční soustavy, znaky dělitelnosti, di rovnice, Euklidův algoritmus, kongruence; lineární algebra (matice, determinanty, soustavy rovnic, vektorové prostory, lineární zobrazení); relační struktury (uspořádání, ekvivalenc (algebraická a funkční definice polynomu, dělitelnost, algebraické řešení rovnic, numerick vektor (volný, vázaný), útvary v E2, E3, E4 a jejich incidenční vztahy studované pomocí ve soustava souřadnic daná reperem, báze; algebraické struktury (grupa, obor integrity, těles izomorfismy); geometrické transformace studované syntetickou i analytickou metodou v E2: s (skládání shodností, klasifikace shodností podle samodružných bodů a směrů, shodnosti přím grupa shodností); podobnosti v rovině (vlastní a nevlastní podobnosti, grupa podobností); (dělicí poměr, Mongeova věta o skládání stejnolehlostí, Menelaova věta, mocnost bodu ke kr kružnic, dvojpoměr, Pappova věta); afinity v A2, jejich klasifikace, syntetický i analytic afinit; kruhová inverze. Apolloniovy úlohy (pouze synteticky); kuželosečky (afinní a metri kuželoseček); elementární funkce; diferenciální počet funkcí jedné reálné proměnné (spojit derivace - definice, vlastnosti, výpočet; vlastnosti funkce spojité na uzavřeném a omezené věty o střední hodnotě; úlohy na maxima a minima; vyšetření průběhu funkce a sestrojení je integrální počet funkcí jedné reálné proměnné (primitivní funkce a určitý integrál - defin výpočetní metody; užití v geometrii, nevlastní integrál); diferenciální rovnice (jednoduch separovanými proměnnými, lineární rovnice 1. řádu; lineární rovnice 2. řádu s konstantními obecné řešení a řešení splňující počáteční podmínku); číselné posloupnosti a řady (číselné – vlastnosti, limita posloupnosti a její výpočet; číselná řada – vlastnosti, kriteria konv nezápornými členy, alternující řady, absolutní a neabsolutní konvergence).  Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy Maximální počet bodů 30 b. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (ter poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v p *========================================================================================= * Podmínky přijetí *========================================================================================= a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stan přijetí *========================================================================================= * Doporučená literatura *========================================================================================= Matematika Vysokoškolské učebnice s tématy uvedenými v části s pojmy požadovanými k přijímacím zkoušk ANDĚL, J. Matematická statistika. Praha: SNTL, 1985.  BLAŽEK, J. A kol. Algebra a teoretická aritmetika 1, 2. Praha: SPN, 1983, 1985.  BOČEK, L.; ZHOUF, J. Planimetrie. Praha: PedF UK, 2009.  HEJNÝ, M.; JIROTKOVÁ, D.; STEHLÍKOVÁ, N. Geometrické transformace (metoda analytická). Pra PedF, 1997.  HRUŠA, K.; DLOUHÝ, Z.; ROHLÍČEK, J. Úvod do studia matematiky. Praha: Karolinum, 1991.  JELÍNEK, M. Transformace. Praha: SPN, 1976.  KATRIŇÁK, T. A kol. Algebra a teoretická aritmetika 1. Bratislava, Praha: ALFA, SNTL, 1985 KUBÍNOVÁ, M.; NOVOTNÁ, J. Posloupnosti a řady. Matematická analýza, teoretická aritmetika. Praha: Karolinum, 1997.  PLOCKI, A.; TLUSTÝ, P. Pravděpodobnost a statistika pro začátečníky a mírně pokročilé. Pra 2007.  STEHLÍKOVÁ, N.; HEJNÝ, M.; JIROTKOVÁ, D. Úvod do analytické geometrie. Praha: PedF UK, 200 SEKANINA, M. a kol. Geometrie 1. Praha: SPN, 1986.  VESELÝ, J. Matematická analýza pro učitele I, II. Praha: Matfyzpress, 1997, 1998.  VYŠÍN, J. Geometrie pro pedagogické fakulty I, II. Praha, Bratislava: SPN, 1965, 1966.  Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových s - katedry pedagogiky, viz (web) [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/"] - katedry psychologie, viz (web) [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15"] Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web) [ URL "https://pedf.cuni.cz/PEDF-92