CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965 ****************************************************************************************** * Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK ******************************************************************************************   Individuální projekt, reg. č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965 Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Číslo výzvy: 02_16_038 Název výzvy: Výzva č. 02_16_038 pro Pregraduální vzdělávání vpriorit Číslo prioritní osy: 02.3 Název prioritní osy: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a Číslo investiční priority: 02.3.68 Název investiční priority: Omezování a prevence předčasného ukončování školní doch přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k vzdělávání a rovněž možnostem formálního a neformálního umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odbor Číslo tematického cíle: TC 10 Název tematického cíle: Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního uče Číslo: 02.3.68.4 Název: Zkvalitnění přípravy budoucích azačínajících pedagogick Datum zahájení: 01. 01. 2018 Datum ukončení: 30. 06. 2020 V projektu aspirujeme na řešení oblastí, které v přípravném vzdělávání učitelů vnímáme jak a v rámci nichž identifikujeme prostor pro zlepšení, a to především na základě znalosti so kontextu a potřeb. Cílíme na podporu inovativních postupů se záměrem podpořit kvalitu výuk se reflektovat požadavky a potřeby studentů vyplývající z dotazníkového šetření realizovan UK. Současně jsme si vědomi potenciálu získat zpětnou vazbu i od absolventů PedF UK. Proje řeší požadavek na provázanost a gradaci všech typů pedagogické praxe. Reaguje na potřeby v propojení teoretických a praktických disciplín, klade důraz na reflektivní pojetí pedagogi a mentoring. V souladu s požadavky studentů je podpořena i variabilita pedagogické praxe, bakalářském studiu. Nové nastavení spolupráce s praktickým terénem je potřebné mj. s ohled implementaci kariérního systému, resp. na standard učitelské profese. Projekt navíc usiluj VŠ výuky a praxe škol, snížení nedůvěry praktiků v teoretické poznání, efektivnější využit přípravy v praktických zkušenostech studentů, vyšší a efektivnější využití excelentních uč spolupráci na VŠ přípravě studentů. V aktivitách projektu také reflektujeme současné dění inkluzivní vzdělávání, v rámci něhož je potřeba posílit kompetence budoucích učitelů v obl diagnostiky, diferenciace a individualizace, kooperace žáků, poskytování podpůrných opatře a žákům nadaným, formativního hodnocení, podpory pozitivních vztahů mezi žáky, rodinou a š rušivého chování žáků apod. (v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2020). školské politice a ve školském terénu dochází i k zásadním změnám v oblasti přípravy budou současné znalostní společnosti. Podpora práce VŠ učitelů v našem vzdělávacím systému bohuž rozvinuta. Zaměřujeme se tudíž i na cílenou podporu jejich práce, aby mohli na uvedené změ dostatečně rychle a flexibilně. V DC I plánujeme vývoj a pilotáž výukových postupů, které podpoří kontinuitu jednotlivých pedagogické praxe a gradující rozvoj kompetencí pro výkon učitelské profese. Provázanost s přípravy v nově akreditovaných studijních programech bude zohledněna jak v časové návaznos rámci relevantních složek pregraduální přípravy, zejména pedagogicko-psychologické a oboro složky. Důraz bude kladen na teoretickou reflexi praktických zkušeností a formativní hodno mentoringu pedagogických praxí bude jeho facilitační charakter, důraz na bezpečnou popisno a rovnováha 3 složek mentoringu, tj. vedení rozhovoru poradenského typu, kvalita výuky a o složka. V DC II se projekt zaměří na zkvalitnění práce vzdělavatelů učitelů - podporu jejich profe a spolupráci s cílem vybudovat kvalitní pracovní týmy. Motivuje začínající VŠ učitele neje v profesi, ale k systematickému profesnímu učení. Pro zkušené VŠ učitele vytváří prostor p předávání zkušeností formou mentorské podpory. V DC III projekt usiluje především o rozvoj dovedností studentů vzdělávat heterogenní kole efektivně spolupracovat s rodiči. Dalším cílem je posílení didaktické znalosti obsahu a ro vidění. Těchto cílů bude dosaženo prostřednictvím systematicky koncipované výuky založené orientovaných aktivitách a příkladech z praxe. Se záměrem zvýšit vyváženost teoretické a p složky VŠ výuky a posílit vzájemné obohacování poznání VŠ učitelů a excelentních učitelů b teoretických předmětů zapojováni učitelé z praxe. V DC IV bude projekt vytvářet podmínky pro kvalitnější přípravu budoucích učitelů a podpor proměny jejich přípravného vzdělávání. Východiskem proměn bude získání zpětné vazby k průb studia jak od studentů učitelství, tak absolventů. Dalším důležitým aspektem přípravného v propojování s praxí. Vytvoříme zde prostor pro tandemovou spolupráci akademiků s učiteli z zkvalitňování vzdělávací praxe s využitím akčního výzkumu.