DIDAKTIKA CHEMIE ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Požadavky k přijímacímu řízení do doktorského studia Program: Didaktika chemie (studijní program společný s PřF UK) SIS link pro studijní plán: OD2CH20 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php? do=prohl&fak=11410&oborplan=OD1CH20&vyuc=&oborsims="] Kód programu: P0111D300003 Garant programu: prof. PhDr. Hana Čtrnáctová, CSc. Zástupce oborové rady na PedF UK: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D. (martin.bilek@pedf.cuni. Charakteristika programu: Cílem doktorského studijního programu Didaktika chemie je příprava odborníků zajišťujících kvality chemického vzdělávání v ČR v souladu s aktuálními společenskými potřebami a v soul vzdělávacími programy vyspělých evropských zemí na bázi vědecko-výzkumných výsledků. Dokto program je zaměřen na přípravu odborníků v oblasti teorie chemického vzdělávání v souladu poznatky chemie, pedagogiky, psychologie, sociologie, informatiky a dalších disciplín. Přijímací zkouška Ústní rozprava k písemně vypracovanému a spolu s přihláškou odevzdanému projektu výzkumné přijímací zkoušce uchazeč musí prokázat příslušné znalosti v didaktice chemie, chemických pedagogicko-psychologických oborech, dále pak informační a jazykovou gramotnost (ověřuje s angličtiny, příp. jiného světového jazyka) a předpoklady pro výzkumnou práci (ověřuje se h problematiky, které se chce uchazeč o studium v doktorském studiu věnovat). Kritéria hodnocení: Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijet minimálně 7 bodů. Podmínky přijetí: Ke studiu jsou přijati uchazeči, kteří splní všechny podmínky přijímacíh a) dodání ověřené kopie dokladu o ukončení magisterského studijního programu, b) složení přijímací zkoušky, získání min. počtu bodů stanovených děkanem k přijetí. c) případná další podmínka dle specifikace daného studijního oboru. Informace o uplatnění absolventů: Doktorské studium poskytuje integrované vzdělání, které jeho absolventům umožňuje na zákla erudovanosti provádět koncepční a výzkumnou činnost v oblasti chemického vzdělávání. Absol studia budou připraveni k samostatné vědecké, pedagogické a řídící práci v tomto oboru. Up absolventů bude možné na didaktických pracovištích vysokých škol, ve výzkumných ústavech MŠMT zabývajících se problematikou chemického vzdělávání, na středních vysoce kvalifikovaní vyučující chemie, na pracovištích, která se zabývají dalším vzděláván v mezinárodních a evropských institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinár oblasti chemického nebo přírodovědného vzdělávání.