CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093 ****************************************************************************************** * Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK ****************************************************************************************** Grantový projekt, reg. č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093 Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Číslo výzvy: 02_19_068 Název výzvy: Pregraduální vzdělávání II Číslo prioritní osy: PO 3 Název prioritní osy: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primární vzdělávání Číslo investiční priority: IP 1 Název investiční priority: Omezování a prevence předčasného ukončování školní rovného přístupu ke kvalitním programům předškolní a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzděláv Číslo specifického cíle: SC 4 Název specifického cíle: Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících peda Datum zahájení: 01. 01. 2020 Datum ukončení: 31. 12. 2022 Cílem projektu je zkvalitnění počáteční přípravy budoucích učitelů studujících na UK. V rá řešeno posílení systémovosti a komplexnosti v počáteční přípravě budoucích učitelů a je kl rozvoj reflektovaných pedagogických praxí studentů učitelských oborů jako nedílnou součást doplňuje již dříve realizované úpravy a změny ve výuce budoucích učitelů na UK. V rámci pr zvyšovány kompetence vysokoškolských pedagogů a učitelů spolupracujících škol. Cílem projektu je zejména to, aby budoucí pedagogové vedle hlubokého teoretického základu znalosti a kompetence, které pro ně budou výhodou v profesním uplatnění a zvýší kvalitu vz ZŠ/SŠ). Jedná se zejména o: - Znalosti moderních (aktivizujících) metod výuky, - Kompetence pro práci s heterogenní skupinou, - Kompetence v oblasti pedagogické diagnostiky. V jednotlivých KA budou řešeny tematické priority projektu, které korespondují se strategi 1) Podpora úprav nastavení studentských pedagogických praxí pro zvýšení jejich kvality a j především s ohledem na budování praktických dovedností studentů zvládat management třídy, digitálních technologií v praxi a zapojování aktivizačních metod výuky. 2) Zvyšování kompetencí VŠ pedagogů, kteří se podílejí na přípravě studentů pro zlepšení v poskytování popisné zpětné vazby studentům, posílení pozitivních postojů VŠ pedagogů k vul skupinám. Součástí je také pilotní nastavení interního mentoringu. 3) Tvorba metodik pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti hodnocení s využitím různých fo autoevaluace v práci budoucího učitele. 4) Rozšíření a prohloubení spolupráce VŠ pedagogů a učitelů spolupracujících MŠ/ZŠ/SŠ, kte předávání zkušeností mezi VŠ pedagogy a učiteli spolupracujících škol. Spolupráci obou sku podpořit také realizací společných aktivit a setkání všech dotčených skupin. 5) Rozvoj kompetencí studentů - budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuk problematiku inkluze a inovativní přístupy ve vzdělávání. 6) Získávání zkušeností v zahraničí, které přispěje k rozvoji všech účastníků procesu příp učitelů, tedy samotných studentů - budoucích učitelů, ale také VŠ pedagogů podílejících se studentů a MŠ/ZŠ/SŠ učitelů (spolupracujících škol) podílejících se na výuce studentů. 7) Získávat studenty, kteří mají předpoklady pro výkon učitelské profese.