SPIN – spolupráce a inovace ****************************************************************************************** * SPIN – Projekt podpořený Nadací České Spořitelny ****************************************************************************************** TISKOVÁ ZPRÁVA (pdf [ URL "PEDF-2167-version1- tz_pedfuk_spin__projekt_podporeny_nadaci_ceske_sporitelny.pdf"] ) Praha, 19. 11. 2020 – Projekt „SPIN – spolupráce a inovace“ vznikl z iniciativy několika k Pedagogické fakulty UK a byl podpořen Nadací České spořitelny. Hlavním záměrem projektu je inovovat přípravu budoucích učitelů prvního stupně. Největší důraz klade na propojovaní te to např. prostřednictvím tandemové výuky v rámci vysokoškolských kurzů, práce s čerstvými tutoringu. Jednou z klíčových aktivit projektu je tandemová výuka vysokoškolských pedagogů a učitelů rámci, které jsou do kurzů na fakultě přizýváni učitelé ze základních škol. Studenti tak m výuce propojovat otázky z teorie s příklady z praxe, diskutovat s učiteli, doptávat se, po zkušenost reflektovat. Propojování teorie a praxe bude dále podpořeno hosty ve výuce, kteř provázet novými metodami ve vzdělávání, inspirativními přístupy ze zahraničí a příklady do Myslí se také na práci s čerstvými absolventy, kteří se setkávají v rámci tzv. kaváren. Je pravidelná reflektivní setkání, jejichž cílem je vytvořit platformu, kde budou začínající o výzvách a problémech, se kterými potýkají, a společně pro ně hledat řešení. Návaznost praxe je dále podpořena tzv. tutoringem. Naši absolventi a diplomanti z řad stud přizváni ke spolupráci při inovování výuky budoucích učitelů. Jejich úkolem je především i přístupem ke studiu učitelství i učitelské profesi. Mimo jiné také pomáhají při vedení roč hodnocení, a to zejména v době distančního vzdělávání. „Projekt jsme iniciovaly zejména proto, abychom studentům umožnily se setkávat se skutečný učiteli nejen v rámci praxi?, ale i v teoretických předmětech, a abychom zefektivnily vzáj mezi vysokoškolskými učiteli a učiteli ZŠ, učily se od sebe navzájem a ti?m se profesně ro vysvětlují iniciátorky projektu SPIN – Jana Poche Kargerová a Darina Jirotková. Do projektu jsou zapojeny neziskové organizace, se kterými katedry dlouhodobě spolupracují Step by Step ČR, o.p.s., instituce sdružující a podporující učitele působící v programu Za H-mat, která vzdělává učitele základních i mateřských škol v duchu Hejného matematiky. Cíl spolupráci napříč těmito institucemi a sladit přístupy k přípravě budoucích učitelů. Kontakt: Petra Vallin, projektová manažerka projektu SPIN e-mail: petra.vallin(zavinac)pedf.cuni.cz [ MAIL "petra.vallin(zavinac)pedf.cuni.cz"] tel.: +420 721 526 376 Tomáš Bederka, mluvčí PedF UK e-mail: tomas.bederka(zavinac)pedf.cuni.cz [ MAIL "tomas.bederka(zavinac)pedf.cuni.cz"] tel.: +420 607 860 106 Poznámka: Step by Step ČR, o.p.s. je nestátní nezisková organizace, která pomáhá při zavádění inovat moderních metod pedagogické práce v prostředí mateřských a základních škol. Je jediným drž práv na šíření a rozvoj programu Začít spolu v České republice. Je součástí mezinárodní sí Step by Step Association a členem Stálé konference asociací ve vzdělávání. H-mat o.p.s. je organizace, kterou v roce 2013 založil prof. Milan Hejný společně se svojí Annou Kuřík Sukniak. Jejím cílem je rozvoj matematické gramotnosti žáků a studentů všech t prostřednictvím šíření metody vyučování matematiky orientované na budování mentálních sché autorem je Milan Hejný.