Akademický rok - 21/22 ****************************************************************************************** * Proběhlá školení v oblasti online / distančního vzdělávání v AR 2021 - 2022 ****************************************************************************************** • Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti - 15.06.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-419.html"] ) Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také s chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jiným bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otá inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na ty Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké modern má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin? Program zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe. • PEDAGOGY WHEEL ALLANA CARRINGTONA: KOLO IPEDAGOGIKY - 01.06.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=384"] ) Díky kolu iPadagogiky Allana Carringtona získávají učitelé pomůcku, která váže aplikace výstupy učení přímo propojené s moderními strategiemi a teoriemi učení. S kolem iPedagog učitelé při plánování výuky najít aplikaci, která jejich studentům nejvíce pomůže, nebo použít během výuky k rozšíření nebo prohloubení učení, k získání specifických dovedností nebo k práci s konkrétním obsahem. • DIDAKTICKÉ ASPEKTY TESTOVÁNÍ V MOODLE - 25.05.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=372"] ) Kurz nabízí úvod do specifik testování v Modle vzhledem k teorii a praxi využívání didak testů v pedagogice. Cílem kurzu je klást si a reflektovat otázky typu: Jak v závislosti (testování absolutního, relativního výkonu) vzhledem ke kognitivní náročnosti testu (rev taxonomie), efektivně (ekonomicky) testovat v Moodle. Poukazuje na limity a výhody využí (vstupního/průběžného/výstupního) v Moodle vzhledem ke stanoveným didaktickým cílům. Ve testovat to, co chceme testovat. • PODPŮRNÉ ŠKOLENÍ ZAMĚSTNANCŮ POSKYTUJÍCÍ PŘEDNÁŠKY PRO UKRAJINSKÉ STUDENTY - 24.05.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=400"] ) Obsahem školení bude seznámení s platformou Moodle MOOC pro umístění kurzů, dále práce s v prostředí stream.cuni.cz a vzájemné provázání obou systémů. Seminář bude nahráván a je bude dostupný v kalendáři na adrese h https://dl.cuni.cz/kalendar-skoleni/ [ URL "https: kalendar-skoleni/"] . • S3: DIDAKTICKÉ ASPEKTY TESTOVÁNÍ V MOODLE - 18.05.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=372"] ) Kurz nabízí úvod do specifik testování v Modle vzhledem k teorii a praxi využívání didak testů v pedagogice. Cílem kurzu je klást si a reflektovat otázky typu: Jak v závislosti (testování absolutního, relativního výkonu) vzhledem ke kognitivní náročnosti testu (rev taxonomie), efektivně (ekonomicky) testovat v Moodle. Poukazuje na limity a výhody využí (vstupního/průběžného/výstupního) v Moodle vzhledem ke stanoveným didaktickým cílům. Ve testovat to, co chceme testovat. • P4: TESTOVÁNÍ V MOODLE A MS TEAMS - 27.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=369"] ) Na školení budou představeny možnosti nástrojů pro testování studentů na platformě LMS M (prostřednictvím MS Forms). Účastníci se seznámí, jakým způsobem vytvořit a nastavit tes prostředí již vytvořených testů, a jak probíhá proces udělení známek. V neposlední řadě věnována odlišnostem obou testovacích prostředí. Školení je určeno pro doktorandy a vyuč • JAK (SE) UČIT A NEZTRÁCET TÍM ČAS - 26.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-395.html"] ) Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, kter nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořá vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teore a jeho někdejší student. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE II. - 21. a 28.04., 05.05. 2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-132.html"] ) Cyklus tří webinářů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.", absolvování není podmínkou účasti. Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včet hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativníc slabá místa a možnosti jejich ošetření. • TVORBA A ÚPRAVA KURZŮ A PŘEDMĚTŮ POMOCÍ ABC LEARNING DESIGN - 21.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-400.html"] ) Stojíme-li před úkolem, navrhnout nový kurz či předmět, popřípadě reformovat běžící kurz jednou z možných cest je využít strukturovanou metodu spolupráce vyučujících, která se n learning design. Jde o nástroj, který předpokládá, že vyučující již před vlastním setkán shodě, co má umět absolvent předmětu, tj. jsou definovány tzv. výsledky učení v podobě s po jejichž prokazatelném splnění jsme se studenty spokojeni. Nejprve se tedy řeší výstup aktivity studentů, zatímco vhodná technologie výuky se vybírá až nakonec. Pro účely toho je uvažováno šest možných způsobů, kterými studenti mohou nabývat znalostí a dovedností, získávání, nabývání (acquisition); prozkoumávání (investigation, inquiry); diskuse (disc procvičování (practice); spolupráce (collaboration); tvorba (production). • P3: ZNÁMKY, BODY A VÁHY V MOODLE - 20.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=367"] ) Ve školení projdeme nastavení známky u nejčastěji používaných aktivit typu Úkol, Úkol Tu Podíváme se na dostupná zobrazení známek v kurzu a jejich využití, jak přidat položku ho kategorii. Dále se zaměříme na nastavení souhrnné známky za kurz – použití průměru, váže a přirozené váhy. V závěru školení si na příkladech, kompletně nastavených kurzech, ukáž modelových situací, jak lze představené možnosti využít v praxi. Školení je určeno pro d vyučující na UK. • P2: TESTOVÉ OTÁZKY A BANKA ÚLOH - 13.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=367"] ) Školení se bude zabývat druhy testových otázek a jejich nastavením, exportem a importem otázek do banky úloh, správou kategorií v bance úloh, možnostmi sdílení, hromadným impor formátu GIFT a AIKEN a jejich přípravou v textovém editoru, importem úloh H5P a jejich p úloh. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK. • P1: ÚKOL A ÚKOL TURNITIN V MOODLE - 06.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=366"] ) Školení se bude zabývat odevzdáním studentských prací a to nejen v rámci činnosti Úkol, Úkol Turnitin. Účastníci se seznámí s tím, jak úkol vytvořit, nastavit a ohodnotit. Ukáz odlišnosti a specifika obou činností, což je stěžejní zejména pro práci s úkolem Turniti aplikace je dostupná na Moodle, ale její plná správa se nachází na platformě Turnitin. Š pro doktorandy a vyučující na UK. • FLIPPED CLASSROOM / PŘEVRÁCENÁ TŘÍDA - 05.04.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-404.html"] ) Program se zaměřuje na techniku převrácené třídy / flipped classroom, v čem spočívá a ja mají distanční prvky. Na praktických příkladech bude vysvětleno, proč zvyšuje účinnost v budou i o nejčastější úskalí této techniky a bude probráno, jak se jim vyhnout. • Z5: ÚVOD DO STREAMSERVERŮ NA UK - 30.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=340"] ) Stremserver ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentov samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uloženýc LMS. Školení vás naučí nahrát soubor na streamserver, opatřit ho metadaty, nastavit reži prohlížení a dále vás provede procesem sdílení v různých komunikačních kanálech. Školení doktorandy a vyučující na UK. • Z6: ÚVOD DO SOCRATIVE A SOCRATIVEPRO NA UK - 25.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=341"] ) Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socr kurzu se naučíte založit kvíz, spravovat účty, místnosti a uživatele, třídit složky, nas Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK. • Z4: ÚVOD DO PRÁCE SE ZOOM MEETINGS UK - 23.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=339"] ) Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Naučíte se podat žádost o přidělení budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení základního rozhraní výukového prost uživateli, rolemi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK. • Z3: ÚVOD DO PRÁCE S MS TEAMS UK - 16.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=338"] ) Školení se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věno specifikům přihlášení do prostředí Office365 a MS Teams, vytvoření týmu a kanálu, vložen materiálu a založení/správě schůzky či virtuální místnosti. Školení je určeno pro doktor na UK. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 15., 22. a 29.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-132.html"] ) Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a v kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úl těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. • Z2: ÚVOD DO PRÁCE S LMS MOODLE UK - 09.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=337"] ) Školení vás seznámí se všemi instalacemi Moodle na UK, se systémem uživatelské podpory, podat žádost o založení/přesun/odstranění/zálohování kurzu. Dále se naučíte administrova seznámíte se s metodami zápisu uživatelů do kurzu, naučíte základy editace obsahu. Škole doktorandy a vyučující na UK. • Z1: DO SYSTÉMŮ PRO PODPORU VÝUKY NA UK - 02.03.2022 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=336"] ) Školení vás uvede do všech systémů pro podporu výuky na UK, seznámí vás se systémem přih se základní orientací v uživatelské podpoře, s podpůrnými materiály jako jsou metodiky, videozáznamy přednášek apod. Seminář je vhodný jak pro studenty, tak pro doktorandy a vy • HOW TO TRANSFORM LECTURES IN THE AGE OF RECORDING? - 17.02.2022 bližší informace (web [ URL "https://cczv.cuni.cz/CCZV-402.html"] ) The workshop focuses on how to use and improve our pedagogical skills and methods that w working with students. Methods may have changed over the past two (covid-19) years in te depth video lectures that allow students to learn facts and concepts outside of the clas • One-Day Webinar: ICT in Education & Training in Times of Pandemic - January 28, 2022 bližší informace (web [ URL "https://atee.education/online-events/one-day-webinar-ict-in training-in-times-of-pandemic/"] ) It is aimed at all professionals in the field of education (childhood, primary, secondar vocational, high school or tertiary educators), academics, researchers, education policy representatives, university and college governance as well as other professionals or stu is organised by ATEE RDC Enabling Teachers for Entrepreneurship Education with support o ATEE, the University of Granada and University of Extremadura. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE II. - 2.12.,9.12.,16.12.2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=245"] ) Cyklus workshopů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Úč podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých ško si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nást testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik b otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich • JAK (SE) UČIT A NEZTRÁCET TÍM ČAS - 25.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=241"] ) Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, kter nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořá vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teore a jeho někdejší student. • SharePoint pro začátečníky a pokročilé - 23.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/kalendar-skoleni/"] ) SharePoint je platforma pro webové aplikace. Tato platforma v sobě spojuje různé funkce, tradičně oddělenými aplikacemi: intranet, extranet, správa obsahu, správa dokumentů, oso firemní sociální síť, firemní vyhledávání, správa pracovních postupů a firemní úložiště • Základní práce s e-portfoliem Mahara - 22.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/kalendar-skoleni/"] ) Webinář je zaměřen na praktické aspekty používání aplikace Mahara ve VŠ výuce a je určen zájemce o problematiku e-nástrojů pro podporu hodnocení, zejména z řad akademických prac již ve své výuce používají e-learningové nástroje, cloudové služby nebo sociální sítě (z a nastavení aplikace, vkládání obsahů, tvorbu stránek a sbírek portfolia, vzájemnou komu skupinovou práci). • ZOOM pro mírně pokročilé - 11.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#zoom2"] ) Seminář je věnován pokročilým modulům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problema nastavení rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, práci se skupinami v breakout • Webinář - Well-being během distančního vzdělávání - 11.11.2021 (od 15:00 hod. - pouze pro zaměstnance Pedagogické fakulty UK) link na webinář (web [ URL "https://cuni-cz.zoom.us/j/94555657969 "] ) V rámci webináře budou diskutovány témata spjatá s problematikou Well-beingu. Zatímco v existuje značné množství výzkumů zkoumajících bio-psycho-sociální well-being akademickýc věda tradičně zaměřovala pozornost převážně na negativní stavy, kterými jsou například s a stres. Zmírňovat utrpení však není totéž, jako pomáhat člověku vzkvétat. Vysokoškolští akademičtí pracovníci chtějí nejen přežívat, ale chtějí také prosperovat, posilovat svou životem a zvyšovat jeho kvalitu. Co je to tedy vlastně zdraví? A jaký je vztah mezi zdra well-beingem? Co zajímavého nám k těmto tématům přináší současná věda a jaké má akademic možnosti podpory svého psychického zdraví v době distančního vzdělávání? V průběhu semin devět otázek, jejichž odpovědi nám pomohou ke změnám v každodenním životě, které povedou že se budeme cítit lépe, ale pocítíme díky nim také zvýšení efektivity naší práce. Webinář povede paní doktorka Jana Kočí (KPg) a setkání bude nahráváno (k pozdějšímu inte • H5P aktivity v Moodle - 10.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#h5p"] ) Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi pokročilejších činností v Moodle. Pozorn věnována H5P aktivotám pro rozmanitou tvorbu interaktivního materiálu. Seminář bude dopl dobré praxe. • Socrative příklady dobré praxe - 8.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#soc2"] ) Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet S Těžiště kurzu bude spočívat v představení využití tohoto nástroje ve výuce, budou prezen z praxe, počítáme s diskusí a výměnou zkušeností. • Socrative pro začátečníky - 4.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#soc1"] ) Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socr kurzu se naučíte založit kvíz, spravovat účty, místnosti a uživatele, třídit složky, nas apod. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 4.11., 11.11., 18.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=244"] ) Účastníci programu se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pr testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsl analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Program je zaměřen na vše testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci kl mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Dů to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi • Známky a aktivita studentů v Moodle - 1.11.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#znamky"] ) Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi známkování a sledování aktivity studenta v kurzu. Dále se budeme soustředit na nastavení podmínek absolvování celého kurzu a udíl Zejména se budeme zabývat těmito aspekty: celkový přehled známek, kategorie známek, meto souhrnné známky, podmíněné plnění aktivit, nastavení podmínek pro absolvování kurzu, udí plnění aktivit a absolvování kurzu apod. • SOCIÁLNĚ-PSYCHOLOGICKÉ DOVEDNOSTI V KOMUNIKACI - 21.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=268"] ) Téma sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro pracovní život prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům osobností v práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“. Kurz rovněž na dovednosti v roli prezentujícího. • Teams pro pokročilé II. - 21.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#teams-pok2"] ) Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznám týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a o se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena ap a OneDrive. • VŠ VÝUKA ZALOŽENÁ NA DŮKAZECH - 20.10., 27.10. 2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=206"] ) Webinář má 2 části: 1: Výsledky učení a 2: Malé změny s velkým dopadem Jak zkušení vyučující, kteří výuku svých předmětů průběžně aktualizují, tak ti, kteří s začínají, mají mnoho možností, kterým směrem napřít svoji energii. Zpravidla se v omezen omezenými zdroji snažíme připravit ji tak, aby byla pro studenty co nejpřínosnější. • Komunikace v Moodle - 20.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#komunikace"] ) Cílem školení je představit možnosti komunikace mezi účastníky kurzů a získávání zpětné studentů. Představeny budou zejména tyto moduly: Oznámení a zprávy v Moodlu a jejich nas zpráv skupinám studentů, chat, fórum, anketa, průzkum, dotazník a dotazování. • Hybridní výuka na vysoké škole - 20.10.2021 (od 14:00 hod. - pouze pro zaměstnance Pedagogické fakulty UK) link na webinář (web [ URL "https://cuni-cz.zoom.us/j/97814762623"] ) V rámci webináře budou diskutovány možnosti a limity realizace hybridní výuky na vysoké budeme věnovat různým variantám, jak můžeme hybridní výuku realizovat. Společně budeme r mohou mít jednotlivé varianty dopady. Zastavíme se rovněž u legislativního rámce pro rea learningu a distančních prvků výuky v rámci prezenčního vzdělávání. Webinář vedla paní doktorka Lucie Rohlíková a setkání bylo nahráváno k pozdějšímu intern (web [ URL "https://pedfcuni.sharepoint.com/intranet/OPPDV/SitePages/Z%C3%A1znamy%20ze%2 %C3%AD.aspx"] ) • Jak připravit efektivní videoprezentaci II. - 19.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#video"] ) Navazujeme na úvodní školení druhým dílem, který se bude věnovat technickému vybavení, p varianty hardwarového vybavení a jejich vliv na celkový výsledek. Různé varianty snímací mikrofony, světla a drobné příslušenství. Dále se budeme věnovat volbě správných video f nastavení. Vysvětlíme si, jak dosáhnout optimálního poměru kvality záznamu a velikosti v souboru. • Spolupráce v Moodle - 18.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#spoluprace"] ) Toto školení je zaměřeno na podporu spolupráce studentů v Moodlu. Účastníci budou seznám moduly: slovník, druhy slovníků a jejich vzhled, tvorba hesel, propojování hesel, vkládá databáze, nastavení databáze, vytvoření šablony záznamu, hodnocení příspěvků v databázi, wiki, kolaborativní a individuální režim, editování wiki studenty. • ZOOM pro začátečníky - 14.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#zoom1"] ) Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problematice přihl rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi. • Testy a banka úloh v Moodle - 13.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#testy"] ) Cílem je seznámit účastníky školení s tvorbou a administrací testů v Moodle. Budeme se s zejména na tyto dovednosti: nastavení testu, nastavení známkování, tvorba a vkládání tes seznámení s různými typy testových otázek, náhodné otázky, práce s bankou úloh, hromadný do banky úloh, import otázek/testů z H5P apod. • Autorské právo v e-learningu - 12.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#pravo"] ) Školení bude věnováno legislativnímu rámci autorského práva v oblasti e-learningu. Důraz tvorbu studijních materiálů, využití části či celého díla pro potřeby výuky, citace, dru • Základy práce s audio/video soubory ve službě Streamserver CUNI - 7.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#stream"] ) Stremovací server ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou pre samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uloženýc LMS. Školení vás naučí nahrát soubor na streamserver, opatřit ho metadaty, nastavit reži prohlížení a dále vás provede procesem sdílení v různých komunikačních kanálech. • Sběr a hodnocení studentských prací v Moodle - 6.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#hodnoceni"] ) Budou představeny moduly Úkol, Workshop a Úkol Turnitin. Budeme se soustředit zejména na dovednosti: zadání a nastavení modulu úkol a vkládání komentáře pro studenty, zadání wor nastavení jeho fází, vzájemné hodnocení studentů studenty, zveřejnění úspěšných prací, z nastavení úkolu Turnitin, práce ve Feedback studiu, zpráva o podobnosti. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 5.10., 12.10., 19.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=7"] ) Trojice webinářů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Úč podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých ško si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nást testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik b otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich • ACADEMIC WRITING - 4.10., 7.10., 11.10., 14.10., 18.10. 2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=140"] ) These interactive lectures and workshops are focused on scientific writing style, how to individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing. Do you need to publish papers in English? Do you find yourself getting a native speaker to proofread your paper get comments from reviewers such as “Please get a native speaker to proofread this paper not understand what you write? Do you struggle to make complex ideas simple and easy for understand? If so, this series of interactive lectures and workshops is for you. Topics differences between Czech and English scientific writing style, how to structure individ within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transit analyze your own (or student’s) writing. Intended for academic staff! • Teams pro pokročilé I. - 4.10.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#teams-pok1"] ) Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznám týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a o se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena ap a OneDrive. • Teams pro začátečníky II. - 29.9.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#teams-zac2"] ) Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věno specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuáln • Administrace a tvorba kurzu v Moodle - 22.9.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#administrace"] ) Cílem je seznámit účastníky školení se základní obsluhou online kurzu v Moodle. Budeme s zejména na tyto dovednosti: založení kurzu (vyplnění žádosti, umístění kurzu, Moodly na v prostředím Moodlu (vyhledávání kurzů, moje kurzy, nástěnka, kalendář), nastavení kurzu trvání, typ uspořádání, vzhled), administrování kurzu (zapisování účastníků, role, skupi kurzu (vytvoření zálohy, obnovení kurzu pomocí zálohy, archivace kurzů), vkládání materi soubor, složka, stránka, URL) apod. • Teams pro začátečníky I. - 20.9.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#teams-zac1"] ) Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věno specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuáln • Novinky v Moodle verze 3.11. - 13.9.2021 bližší informace (web [ URL "https://dl.cuni.cz/skoleni-podzim-2021/#novinky-311"] ) Cílem semináře je seznámit účastníky s novinkami nové verze Moodle 3.11. provozované od UK. Jedná se především o změny vzhledu a rozložení, sledování plnění aktivit, nastavení odpovědi v testu, změny nastavení rychlosti přehrávání u audio/video přehrávače apod. • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 7.9., 14.9., 21.9. 2021 bližší informace (web [ URL "https://apps.powerapps.com/play/a2edc8c3-0476-40a1-8e00-d98 tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2?IDProgram=7"] ) Účastníci webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pr testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsl analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Webináře se dotknou všech testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci kl mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Dů to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi