VV-MGS-008 ****************************************************************************************** * Mediální gramotnost interaktivně a pro všechny ****************************************************************************************** Finanční mechanismus: Norské fondy 2014-2021 Program: VV - Program Vnitřní věci Programová oblast 20 - Mezinárodní policejní spolupráce a boj proti a cíl programu: prevence a vyšetřování trestné činnosti Modalita programu: Otevřená výzva Výsledek programu: Posílení spolupráce mezi státní policií, mezinárod územní samosprávy Specifický cíl MGS: Zvýšení mediální gramotnosti široké veřejnosti Výstup programu: Realizovaná opatření zaměřená na boj proti zločinu a hybridním hrozbám Poskytovatel finančních prostředků: Ministerstvo vnitra České republiky Registrační číslo žádosti: VV-MGS-008 Sektorový kód: 1112000 - Vzdělávání a odborná příprava - Educatio Umístění projektu: Dopad na celou ČR Datum zahájení: 02. 06. 2022 Datum ukončení: 31. 12. 2023 Hlavní realizátor: Česká zemědělská univerzita v Praze Hlavní partner ČR: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Hlavní partner Norsko: University of South-Eastern Norway web: https://medgram.cz/ [ URL "https://medgram.cz/"] Rozvoj mediální gramotnosti je v českém vzdělávacím systému stále důležitější a zároveň ve Předchozí výzkumy ukázaly jak nízký zájem vzdělávacích institucí (včetně institucí celoživ vzdělávání) o tento předmět, tak neutěšené výsledky stávající mediální gramotnosti. To boh narůstající problémy spojené s kybernetickou bezpečností, hybridní válkou, rychlým technol online médií a dokonce i přes narůstající angažovanost ČR (i v mezinárodní sféře) v rozvoj aktivit v oblasti mediální gramotnosti. Projekt "Mediální gramotnost interaktivně a pro každého" usiluje o rozvoj mediální gramotn ohrožených cílových skupin studentů ve věku 15-19 let a seniorů ve věku 65+. Tyto skupiny z důvodu vysokého využívání technologií v kombinaci s dosud se nerozvíjejícím kritickým my studentů) a nedostatečně rozvinutými dovednostmi pro bezpečné a efektivní fungování v onli Cíle bude dosaženo vytvořením a distribucí dvou interaktivních masivních otevřených online pro každou cílovou skupinu). Každý z kurzů, didakticky upravený pro danou cílovou skupinu, tématy, jako jsou předměty kritického myšlení, nová a stará média nebo ověřování faktů. Ja sloužit vytvoření únikové hry a prvky mezigeneračního vzdělávání. Kurz bude distribuován p partnerů (zapojených do regionálních sítí) složených z různých aktérů zapojených do vzdělá odborné školy, knihovny, mládežnické organizace, e-seniorské platformy) vybraných zejména vyloučených regionů s nízkými výsledky mediální gramotnosti. Distribuci napomohou workshop partnerů. V obecné rovině projekt přispěje k odolnosti vůči kybernetickým hrozbám a k cílů vytyčila v oblasti kybernetické bezpečnosti. Media literacy development is both increasingly important and highly underestimated in Cze educational system. Previous research showed both low interest in the subject by education (including lifelong learning institutions) and dismal scores of existing media literacy. U this holds true despite increasing issues connected to cybersecurity, hybrid warfare, rapi development of online media and the CR (and international) commitment to developing educat aimed to drive the solution. The project “Media literacy interactively and for everyone” seeks to develop media literac particularly vulnerable target groups of students aged 15 - 19 and seniors aged 65+. These vulnerable due to their high use of technology combined with yet developing critical think students) and underdeveloped skill set to safely and effectively function in the online en This will be achieved by developing and distributing two interactive massive open online c target group). Each course, didactically adapted for the particular target group, will cov as critical thinking subjects, new and old media, or fact-checking. The course will be dis partners consisting of various institutional actors involved in education (high schools, l organizations, e-senior platforms) selected particularly from structurally excluded region of media literacy. Distribution will be aided by workshops with partners' educators and th of an `escape game designed to increase the project's visibility. On a general level, the contribute to intergenerational learning, resilience to cyber threats and goals CR singed of cybersecurity (e.g., education, tech sovereignty, international cooperation).