Poděkování hybatelce změn PaedDr. Ivě Cichoňové ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Na konci prosince 2024 odešla ze své funkce ředitelky školy PaedDr. Iva Cichoňová, mimořád jejíž zásluhy nespočívají pouze v rozvoji základní školy ANGEL, ale také právě v oblasti s UK a zejména s katedrou preprimární a primární pedagogiky. Paní ředitelka se stala iniciátorem a hlavním hybatelem změn na původně zcela běžné pražsk základní škole. V roce 1995 začala ZŠ ANGEL pracovat podle programu Začít spolu. Tento pro vliv na proměnu školy. Zapojili se do něj nejen pedagogové, ale i část rodičů působila jak asistenti, někteří dokonce následně vystudovali a stali se učiteli. Již o rok později se d pilotní školou v ověřování metodiky Začít spolu a následně v roce 1996 také školou fakultn době funguje ZŠ ANGEL jako metodické centrum tohoto programu v Praze. Ve školním roce 2007 paní ředitelce Cichoňové ve škole otevřel bilingvní program, ve kterém jsou některé předmě anglickém jazyce. Učitelé získali možnost učit tandemově s rodilými mluvčími. V oblasti ho Iva Cichoňová propagátorkou slovního hodnocení a společně s vybraným týmem učitelů se podí vysvědčení JINAK. ZŠ Angel se díky dr. Cichoňové, jejím kolegům a kolegyním ze školy i týmu spolupracovníků pod vedením dr. Jany Poche Kargerové stala školou, kde probíhají praxe studentů v té nejvy Studenti, kteří se zde účastní úvodní pedagogické praxe v 1. ročníku, často pak usilují, a typech praxí během studia mohli být vedeni provázejícími učiteli, které zde v 1. ročníku p studenti na škole konají i praxe nad rámec povinností daných studiem a po závěrečné souvis praxi zde nemálo z nich zůstává v roli asistenta pedagoga či učitele 1. stupně ZŠ. PaedDr. Iva Cichoňová dlouhodobě podporovala intenzivní spolupráci s katedrou preprimární pedagogiky a umožnila, aby se škola stala nejen místem konání rozličných praxí studentů vč studentů programu ERASMUS +, ale také místem výzkumu, kde se prolíná práce výzkumníků a pr svou školu jako inovátorské pracoviště a zapojovala se do mnoha pilotních projektů a výzku V roce 2014–2015 byla spoluřešitelkou projektu“ Koncepce a ověření nového modelu klinické pregraduální přípravy studentů“. V dalších letech se škola intenzivně zapojila do projektu Podpora pregraduálního vzděláván projektu SPIN. Jako správný leader dokázala paní ředitelka Cichoňová během zmíněných proje letech vybrat a podpořit učitelky a učitele ze základní školy ANGEL, aby se podíleli na ta teoretických předmětů ve studijním programu učitelství pro 1. stupeň ZŠ Zapojení provázejí ve výuce na fakultě není běžné. Důvodem může být nedostatek časového prostoru, ale i neoch základní školy uvolňovat učitele z výuky. Paní ředitelka však chápala význam takovýchto ak systémové podmínky i pro tento náročný typ spolupráce. Jak sama poznamenala: „Účast našich výuce pokládám za jejich profesní, ale i osobnostní rozvoj. Získávají zkušenosti v práci s skupinou. Prohlubují své odborné znalosti tím, že musí argumentovat svá tvrzení a promýšle na otázky studentů. Je to příležitost podílet se na přípravě budoucích učitelů a zároveň s rozvíjet.“ Iva Cichoňová vždy dbala na permanentní rozvoj učitelů své školy i podporu studentů učitel svědčí i to, že v současné době je 6 učitelek ze ZŠ Angel zapojeno do pokusného ověřování provázejících učitelů. Katedra preprimární a primární pedagogiky děkuje paní ředitelce Ivě Cichoňové za intenzivn partnerskou spolupráci při vzdělávání budoucích učitelů. Z řad ředitelek fakultních škol o odbornice, která nám bude chybět. Jana Poche Kargerová a Jana Stará