Personální obsazení Akademické poradny ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. pracuje od roku 1995 na katedře psychologie Pedag fakulty Univerzity Karlovy. Pedagogická a vědecká činnost je spojena s problematikou školn psychologie, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, čtenářskou gramotností i problémy v rozvoji gramotnosti, a to jak na úrovni vzdělávací oblasti psychologie, tak s pedagogicko-psychologické přípravě v učitelských oborech. Spolupracuje se školskými institucemi a profesními sdruženími; na úrovni Univerzity Karlov pracovní komise rektora pro otázky studia studentů se zdravotním postižením, členkou Rady vzdělávání, Rady pro vnitřní hodnocení. Je editorkou, autorkou a spoluautorkou vědeckých monografií, učebních textů a článků v odb časopisech, e-learningových studijních opor a nástrojů psychologické diagnostiky; je členk tří vědeckých časopisů. Byla a je řešitelkou a spoluřešitelkou vědeckých i aplikačních projektů (VZ, GAČR, GAUK, P Primus, FRVŠ, RP MŠMT, OP VK, OP VVV), včetně zapojení do zahraničních projektů/spolupráce partnery: ELDEL (Enhancing Literacy Development in European Languages), ELINET (European P Literacy Organisations), SILE/ISEL (L’objectif du Symposium International sur la Littéraci International Symposium for Educational Literacy). Je kontaktní osobou fakulty pro studenty se specifickými potřebami a vedoucím pracovníkem poradny. Ve své poradenské praxi se zaměřuje zejména na práci se studenty s psychickými ob Video medailonek [ URL "https://youtu.be/HD4fJ_0H7eQ"] PhDr. Klára Špačková, Ph.D. e-mail: klara.spackova@pedf.cuni.cz Vystudovala speciální pedagogiku a psychologii na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, 2011 završila doktorské studium v oboru psychologie. Profesně působí na Katedře psychologi fakulty UK, kde se věnuje výuce, výzkumné činnosti i poradenské práci pro studenty se spec potřebami. Ve svém odborném zaměření se dlouhodobě soustředí na rozvoj čtenářské gramotnos čtenému a diagnostiku jazykových a čtenářských dovedností, a to zejména u dětí se specific učení. Zkušenosti má také v oblasti osvojování cizího a druhého jazyka a v pedagogické dia Je členkou řešitelských týmů řady grantových projektů zaměřených na gramotnost, klíčové ko inovace ve výuce čtení a jazyků. Její práce propojuje teoretické poznatky s praktickým vyu vzdělávání a podpory žáků se specifickými potřebami. Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. e-mail: olga.kucerova@pedf.cuni.cz Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Univerzitě Karlově, kde získala také dok v oboru pedagogická psychologie. Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy se profesně zam psychologické poradenství, které vyučuje a současně praktikuje v Akademické poradně. Jejím nejčastěji studenti hledající pomoc při potížích ve vzdělávání, v osobním životě a ve vzta Vedle akademického vzdělání absolvovala řadu odborných kurzů, mimo jiné psychoterapeutický systemické a rodinné terapii na Institutu rodinné terapie v Praze, výcvik v krizové interv – Liberec) a muzikoterapii (ZČU Plzeň). Dlouhodobě si rozšiřuje kompetence v diagnostice s poruch učení, neboť v rámci Akademické poradny často pracuje se studenty, kteří se s těmit vyrovnávají během studia na vysoké škole. Je plně kvalifikovaná k diagnostice specifických metodou DYSTEST, kterou doplňuje testem WAIS-III. Její terapeutická práce vychází ze systemického přístupu, který umožňuje nahlížet obtíže k kontextu a podporuje hledání řešení i v situacích, jež se mohou jevit jako bezvýchodné. Profesní dráhu má úzce spjatou se školním prostředím. Působila jako asistentka pedagoga, u mateřské škole a na základní škole speciální, školní psycholožka a vyučující na vysoké ško Od roku 2014 působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde vyučuje předměty pedago psychologické poradenství, pedagogická a školní psychologie. Teoretickou výuku opírá o por jak v Akademické poradně, tak na základní škole, kde šestým rokem vykonává roli školní psy Roli odborné konzultantky si vyzkoušela v projektech Národního ústavu pro vzdělávání a nak FRAUS. V současnosti úzce spolupracuje s pedagogickým nakladatelstvím Portál, kde se podíl výukových materiálů. Video medailonek [ URL "https://consent.youtube.com/m?continue=https://www.youtube.com/wat %3DWVygaI4wnQE%26embeds_referring_euri%3Dhttps%253A%252F%252Fpages.pedf.cuni.cz%252F%26sou %3DMzY4NDIsMjg2NjY%26cbrd%3D1&gl=CZ&m=0&pc=yt&cm=2&hl=cs&src=1"] PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. e-mail: pavla.presslerova@pedf.cuni.cz Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Univerzitě Karlově a absolvovala doktors se zaměřením na pedagogickou psychologii. V rámci výuky studentů na UK se věnuje především psychologii a poradenství. Psychologickému poradenství se věnuje také ve své praxi, kde pr studijními, osobními i vztahovými obtížemi studujících. Její terapeutická práce vychází ze přístupu, který umožňuje nahlížet obtíže klienta v širším kontextu. Vedle akademického vzdělání absolvovala řadu kurzů, například psychoterapeutický výcvik v a rodinné terapii na Institutu rodinné terapie v Praze, kde působila i jako lektorka výcvi absolvovala kurzy zaměřené na rozšíření psychodiagnostických znalostí, krizovou intervenci práci se skupinou. PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. e-mail: hana.sotakova@pedf.cuni.cz Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Univerzitě Karlově, kde úspěšně dokončil doktorské studium v oboru pedagogická psychologie. V akademické poradně se dlouhodobě věnu specifickými potřebami, studentům s poruchou autistického spektra i těm, kteří procházejí situací či řeší studijní a osobní obtíže. V průběhu odborné praxe absolvovala řadu výcviků a kurzů. Je videotrenérkou metody videotr V poslední době se více věnuje studentům se specifickými poruchami učení a je oprávněna pr diagnostiku DYSTESTem. Působila na ambulantním oddělení Střediska pro mládež Klíčov a v Pr let se intenzivně věnovala problematice poruch autistického spektra a pracovala jako psych zařízení pro děti a dospělé s PAS. Tři roky působila jako školní psycholog. V rámci praxe pracovala také jako odborný konzultant pro organizace podporující osoby se s vzdělávacími potřebami či postižením, například jako externí konzultant pro MÁME OTEVŘENO? pro Národní ústav pro vzdělávání. Od roku 2006 působí především na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy; některé externí s pokračují nadále. V akademické poradně se angažuje od roku 2012. PhDr. Kristýna Janyšková, Ph.D. Vystudovala Speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde v roce 202 zakončila doktorské studium ve stejném oboru. Kromě působení v Akademické poradně pracuje také jako akademická a vědecká pracovnice na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Od roku 2010 se věnuje sportovním a volnočasovým aktivitám s dětmi a mládeží s tělesným a postižením – nejprve v rámci organizace Země lidí o.p.s., v současnosti v návaznosti na ak školy a Mateřské školy Citadela o.p.s. Dále s námi spolupracují: Mgr. Gabriela Dymešová se ještě během studia psychologie a speciální pedagogiky na Pedagog Univerzity Karlovy věnovala výzkumné práci v Psychologickém ústavu Akademie věd. Následně kroky směřovaly do neziskového sektoru, kde se specializovala na práci v oblasti psychické zvládání stresových situací (Člověk v tísni, Česká katolická charita, Organizace pro pomoc Později spolu s kolegy založila Rafael Institut, který se zaměřuje na práci s klienty s tr přenosem traumatu a současně realizuje komplexní psychoterapeutický výcvik zaměřený na tra působí v komerční sféře, ve společnosti Kantar CZ, kde se specializuje na kvalitativní výz klientské workshopy. V roce 2008 otevřela vlastní soukromou psychoterapeutickou praxi. Od na Katedře psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Mgr. Tereza Tetourová je absolventkou jednooborové psychologie na Pedagogické fakultě Univ kde zároveň pokračuje v doktorském studiu. V oblasti poradenství má zkušenosti z práce ško kde poskytovala podporu dětem, rodičům i pedagogickým pracovníkům, a také z neziskového se se zaměřovala na poradenství pro dospělé. Je frekventantkou komplexního psychoterapeutické systemické a narativní psychoterapii. Působila jako školní psycholožka na základní škole, poradenství dětem, rodičům i pedagogickým pracovníkům. V současnosti pracuje v neziskové o zaměřené na podporu rodin vystavených domácímu násilí. Vedle toho se v rámci soukromé prax individuální terapeutické podpoře dospělých klientů. MUDr. Natálie Vydrová vystudovala Všeobecné lékařství na 1. lékařské fakultě Univerzity Ka a v současnosti pracuje jako psychiatrička v Psychiatrické nemocnici Bohnice. Je frekventa psychoterapeutického výcviku Poradenství a psychoterapie zaměřená na klienta (Český instit Od září 2019 působí jako sekundární lékařka v Psychiatrické nemocnici Bohnice. V rámci pře vzdělávání získala zkušenosti na všeobecném příjmovém oddělení, oddělení pro léčbu závislo gerontopsychiatrickém oddělení a při pohotovostních službách také na centrálním příjmu pac doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. vystudovala pedagogiku a jednooborovou psychol Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V roce 2014 úspěšně absolvovala habilitační řízení pedagogika na Trnavské univerzitě. Je vysokoškolskou pedagožkou na Katedře pedagogiky a ps garantkou Poradenského centra, šéfredaktorkou časopisu Diagnostika a Poradenství v pomáhaj a působí také jako poradenský psycholog, lektorka, koučka (holistické koučování) a arteter své výzkumné, publikační a odborné činnosti se věnuje zejména tématům jako rozvoj čtenářst osobnosti žáků, formativní hodnocení, duševní hygiena učitelů, wellbeing ve školním prostř syndromu vyhoření, jak i podpoře studijního úspěchu studentů vysokých škol.