UNCE ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzitní centra [ URL "https://www.cuni.cz/UK-3761.html"] Dle Opatření rektora č. 19/2023 [ URL "https://cuni.cz/UK-12635.html"] Zásady Univerzitních výzkumných center Návrhy lze podávat průběžně v portálu IS Věda [ URL "https://cas.cuni.cz/cas/login?service %2fverso.is.cuni.cz%2ffcgi%2fverso.fpl%3ffname%3dweb_index"] , a to počínaje dnem 1. dubna Příjem návrhů bude ukončen 30. června 2023, ve 14:00. Výsledky 3. kola Univerzitních výzkumných center budou zveřejněny nejpozději 11. prosince Schválená centra zahájí svoji činnost ke dni 1. ledna 2024. Příklad rozpočtu UNCE 2023 [ URL "PEDF-378-version1-priklad_rozpoctu_unce.xlsx"] Soutěžní podmínky 1.Vědecko-výzkumná činnost centra musí mít věcně ucelený charakter a spadat do činností, v řešitelský kolektiv centra již prokazatelně dosáhl mezinárodně uznávaných výsledků. V rá centra může být více menších týmů, které vzájemně spolupracují na řešení společného, neb tématu. 2.Návrh projektu nemohou podat osoby, které na univerzitě zastávají funkci rektora/rektork prorektorky, děkana/děkanky, proděkana/proděkanky, ředitele/ředitelky vysokoškolského ús dějin UK a archív UK; Centrum pro teoretická studia; Centrum pro ekonomický výzkum a dok Centrum pro otázky životního prostředí – dále jen „VŠ ústav“). 3.Řešitelský kolektiv tvoří   a.  řešitelé-senioři/seniorky (dále jen „senioři“), kterými jsou akademičt "https://cuni.cz/UK-12635.html#MEMO_1"] ,   b.  řešitelé-junioři/juniorky (dále jen „junioři“), kterými jsou akademičt nejdéle do konce osmého kalendářního roku následujícího po roce, ve kt   c.  ostatní akademičtí a vědečtí pracovníci/pracovnice univerzity,   d.  studenti/studentky doktorských studijních programů na univerzitě,   e.  techničtí a odborní pracovníci/pracovnice univerzity. 4.Řešitelský kolektiv tvoří nejméně dva senioři/seniorky a sedm juniorů/juniorek. 5.Hlavním řešitelem/řešitelkou je vždy jeden z řešitelů/řešitelek-seniorů/seniorek. 6.Tatáž osoba může být v pozici seniora/seniorky nebo v pozici juniora/juniorky uvedena po řešitelském kolektivu jednoho projektu. 7.Odbornou úroveň projektu garantují především senioři/seniorky 8.Univerzita se podílí na mzdy seniorů z 50% (spoluúčast), mzdy juniorů jsou financovány 1 9.Maximální doba činnosti centra je 6 let. Kontaktní osoba OVČ PedF UK: Mgr. Ivana Metelková tel: 221900213, e-mail: ivana.metelkova@pedf.cuni.cz [ URL "https://ivana.metelkova@pedf.c po až st: 9:00-12:00 / 13:30-15:00 a dle předchozí dohody Dle Opatření rektora č. 48/2021 Přehled vynaložených finančních prostředků UNCE za rok 2021 1. Přehled vynaložených finančních prostředků, včetně evidence změn ve složení seniorů a juniorů a úplných údajů o dalších členech řešitelského kolektivu za rok 2021, vkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit prostřednictvím modulu GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projektu a děkanů všech participujících fakult (ředitelů VŠ ústavů). Vložení přehledu do systému bude umožněno od 1. února 2022. 2. Termín pro vložení přehledů se stanovuje na 28. února 2022. Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících se programů Progre SVV a GAUK [ URL "PEDF-378-version1-podrobnosti_o_vybranych_povinnostech_primus_unce.pdf"] OR 42/2022 Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících se prog Primus, SVV a GAUK pro rok 2023 [ URL "https://cuni.cz/UK-12375.html"] . Informace o vyhlášení druhého kola soutěže Univerzitních výzkumných center (UNCE) [ URL "h www.cuni.cz/UK-8331.html"] Návrhy projektů lze průběžně předkládat prostřednictvím webové aplikace na adrese http://v [ URL "https://veda.is.cuni.cz"] . Uzávěrka pro podání návrhů projektů je stanovena na 14. schválená centra zahájí činnost ke dni 1. 1. 2018. Před plánovaným podáním návrhu je třeba předložit nejpozději do 14. 7. 2017 na oddělení pr vědeckou činnost fakultní Formulář pro předkládání návrhů projektů UNCE [ URL "PEDF-378-ve formular_unce.docx"] Odkaz webové stránky http://www.cuni.cz/UK-8377.html [ URL "https://www.cuni.cz/UK-8377.ht zveřejněny odpovědi na často kladené otázky k aktuálnímu 2. kolu soutěže UNCE. PedF UK UNCE: Centrum výzkumu základního vzdělávání                 Číslo projektu: UNCE 204001/2012 Poskytovatel: Univerzita Karlova v Praze, UNCE (Univerzitní centra excelence) Doba řešení: 2012 - 2017 Hlavní řešitel: prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. Rada projektu UNCE:  prof. PhDr. E. Walterová, CSc.,  PhDr. D. Greger, Ph.D. (ÚVRV), doc. Pavelková, CSc., PhDr. I. Viktorová, Ph.D., PhDr. M. Rendl, CSc. (KPs), doc. RNDr. N. Vodr RNDr. D. Jirotková, Ph.D.,  (KMDM), doc. PhDr. M. Šmejkalová, Ph.D., doc. PhDr. E. Hájková Řešitelé ÚVRV: prof. PhDr. E.Walterová, CSc., PhDr. D. Greger, Ph.D., RNDr. D. Dvořák, Ph. Starý, Ph.D., PhDr. M. Chvál, Ph.D., RNDr. J. Straková, Ph.D., PhDr. H. Voňková, Ph.D, PhD Ph.D., PaedDr. V. Ježková, Ph.D. Zapojená pracoviště PedF UK: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK, katedra matematik matematiky, katedra českého jazyka, katedra psychologie Anotace: Výzkum centra se zaměří na utváření základů vzdělanosti v období povinné školní docházky. mezinárodních i domácích výzkumů v posledním desetiletí vykazují setrvalé zhoršování výsle jak absolutně, tak i relativně, a to především v matematické a čtenářské gramotnosti. V rá Centra budeme sekundární analýzou mezinárodních i domácích výzkumů hledat kulturní a sociá zejména charakteristiky vzdělávacího systému, škol, učitelů a žáků, které vysvětlují zhorš žáků. Ve vlastních sběrech a analýzách dat se zaměříme především na otázky učení a vyučová a matematice, podmínky a předpoklady porozumění učivu žáky, rozvoj kognitivní a autoregula složky při osvojování znalostí v těchto dvou klíčových vzdělávacích oblastech. Základním p Centra je transdisciplinární přístup k chápání procesů učení a vyučování v prostředí české školy, který integruje poznatky z pedagogiky, psychologie a oborových didaktik. Výzkumná š na kombinaci kvantitativních i kvalitativních přístupů, včetně metod v českém společenskov opomíjených (experiment).