CZ.2.17/3.1.00/36246 ****************************************************************************************** * Koncepce a ověření nového modelu klinické školy v procesu pregraduální přípravy studentů ****************************************************************************************** Grantový projekt, reg. č. CZ.2.17/3.1.00/36246 Oblast podpory: Modernizace počátečního vzdělávání Poskytovatel:  Hlavní město Praha Období realizace:  1. 4. 2014–30. 6. 2015 Území dopadu:   Praha Zapojená pracoviště: katedra primární pedagogiky; Středisko pedagogické praxe Projekt byl zaměřen na vytvoření, pilotní ověření a realizaci modelu klinické školy. Model nebyl dosud v České republice realizován. Cílem realizace modelu klinické školy bylo zkvalitnění pregraduální přípravy studentů učit základní školy magisterského cyklu a studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů p střední školy bakalářského a magisterského cyklu na Pedagogické fakultě UK v Praze. Cílem projektu bylo vytvořit model klinické školy a ověřit jeho funkčnost se zaměřením na profesních kompetencí studentů učitelství. Realizátorem projektu byli akademičtí pracovníci – VŠ učitelé z Pedagogické fakulty Univer Praze. Cílová skupina (studenti učitelství) byla do projektu zapojena již od přípravné fáz byly postupně mapovány a definovány vzdělávací potřeby studentů učitelství vzhledem k prak studia. Cílová skupina studentů učitelství byla jednak aktivními účastníky realizovaných k a jednak byla zapojena do hodnotících činností v projektu. Model klinické školy poskytl prostor pro ověření progresivních výukových koncepcí a realiz přístupů ve výuce budoucích učitelů. Zkvalitňování systému přípravy učitelů bylo v současn nástrojem vzdělávacích reforem a inovací v práci školy. Řada studií, které prezentují výsl ukazuje, že kvalita učitele má zásadní vliv na vzdělávací výsledky žáků.