• Aktuality

Aktuality

31. ledna 2024

Publikujte svůj článek ve fakultním časopisu

Hledáme autory, kteří by rádi přispěli do letošního prvního čísla fakultního časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, které je zaměřeno na roli učitele v rozvoji digitálních kompetencí.


Výzva pro autory je následující: 1/2024


Editoři čísla 1/2024: Petra Vaňková a Tomáš Jeřábek


Výzva tohoto čísla je tematicky zaměřena na roli učitele v rozvoji digitálních kompetencí na všech stupních vzdělávání (od preprimárního až po terciární). Tématem, které v posledních letech rezonuje ve školské praxi a napříč všemi vzdělávacími institucemi a obory, je rozvíjení digitální gramotnosti žáků a studentů. To zapříčiňuje i fakt, že se do kurikulárních dokumentů dostává nová klíčová kompetence, kompetence digitální. Pro učitele libovolného předmětu či oboru a stupně vzdělávání to přináší možnost a potřebu změn ve výuce i v přípravě na ni, sledování technologických trendů a může zapříčinit i změnu samotného obsahu vzdělávání. S tím vším pak souvisí i potřeba podpory učitelů na různých úrovních (od školní až po státní).


Klíčovou postavou pro tuto výzvu se tedy stává učitel, popř. budoucí učitel, a jeho výuka v kontextu rozvíjení digitální gramotnosti u žáků a studentů. Od autorů se tak očekávají především příspěvky se zaměřením na následující oblasti:

  • Přístupy učitele k rozvoji digitálních kompetencí

  • Proměny výuky, prostředků a obsahu výuky vzhledem k zařazení klíčové kompetence digitální

  • Metodická podpora učitele při rozvoji digitálních kompetencí žáka

  • Technologická podpora učitele ze strany školy, zřizovatele a dalších institucí

  • Soudobé a perspektivní digitální technologie ve vyučovacím procesu (preferují se témata se zaměřením na IoT, AI, AR a VR)

  • Metodicko-didaktická příprava budoucích učitelů pro rozvíjení digitální kompetence ve svém oboru


Budete-li mít zájem o publikování Vašeho článku, zašlete, prosím, do 31. 1. 2024 abstrakt a klíčová slova na adresu časopisu: gramotnost@pedf.cuni.cz.


Kompletní příspěvek bude potřeba dodat do 31. 3. 2024, recenzní řízení proběhne v průběhu dubna 2024.


Odkaz na webové stránky časopisu.

Sdílet na: