V současné době probíhají revize RVP a rozhoduje se tak do značné míry o tom, jak bude vypadat obsah našeho vzdělávání.
Kurikulární reforma sice deklarovala nutnost redukce učiva a přinesla i praktické podněty, ale praxe výuky na ZŠ i SŠ jí byla dotčena jen málo. Domníváme se, že je nutné tyto obsahy promýšlet, především ve vazbě na obor a samozřejmě i na cílovou skupinu - tedy žáky.
Podnětem k této debatě je příprava nové řady badatelsky orientovaných učebnic, při níž tento problém vyvstává prakticky.
Co všechno do učebnice zařadit? Nebo spíše - co všechno tam nezařazovat? Jaká jsou kritéria výběru? Co znamená vybírat obsah, abychom rozvíjeli historickou gramotnost žáků?
K debatě se můžete připojit i online přes platformu ZOOM.
Začátek akce | 28. března 2022 v 16:15 |
Konec akce | 28. března 2022 v 19:00 |
Druh akce | Diskuze |
Organizátor | Katedra dějin a didaktiky dějepisu |
Místo konání akce | Aula/online |
Cílová skupina | Akademická obec i veřejnost |
Vstupné | Zdarma |
Bezbariérový přístup | Ano |