Podmínky přijímacího řízení

Podmínky přijímacího řízení

Přijímací zkouška má tři části:

1)      Zkouška z 1. oboru max. 30 b.

2)      Zkouška z 2. oboru max. 30 b.

3)      Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.

Celkem max. 90 b.


Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - anglický jazyk

Přijímací zkouška je dvoukolová – skládá se z písemné části (první kolo) a ústní části (druhé kolo). Uchazeč, který obdrží v prvním kole (písemné části) 0b., nepostupuje k ústní zkoušce.


První kolo: Písemná část – max. 20 bodů.

Písemná část je ve formě testu a sestává se z lingvistické a literární části. Lingvistická část (languové disciplíny): analýza textu z hlediska fonetického, fonologického, morfologického, lexikologického a syntaktického. Uchazeč musí prokázat všestranné zvládnutí všech základních disciplín okruhu anglického jazykového systému (fonetika, fonologie, lexikologie, morfologie a syntax). Lingvistický test ověřuje zvládnutí příslušné terminologie, schopnost rozmanité systémové jevy fundovaně vyložit, usouvztažnit a demonstrovat na konkrétním jazykovém materiálu. Součástí testu je i teoretická syntax (polovětné vazby, negace, aktuální členění apod.). Literární část testu ověřuje literárně-historický přehled v oblastech anglická literatura a americká literatura (vývojové tendence, klíčoví představitelé a díla, historické souvislosti, atd.) od jejich počátků až do současnosti. Všechny otázky jsou s výběrem odpovědi („multiple choice“).

 

Druhé kolo: Ústní část – max. 10 bodů.

Ústní část je ve formě pohovoru v anglickém jazyce před komisí. Témata pohovoru jsou:

a)    motivace uchazeče ke studiu učitelství anglického jazyka, jeho očekávání od tohoto studia (max. 3 body)

b)   a jeho dosavadní zkušenost s anglickým jazykem a jeho výukou. (max. 3 body)

Součástí hodnocení je jazyková správnost a úroveň uchazečova mluveného projevu. (max. 4 body)

Maximální počet bodů 30 b.


Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut.

Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na (web)

Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.

Podmínky přijetí

a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou

b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí

Doporučená literatura

MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 1998.

Lingvistika

DUŠKOVÁ, L. et al. (2003 [1988]). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia.

DUŠKOVÁ, L. (2002) Syntax současné angličtiny. Sbírka textů a příkladů k syntaktickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.

DUŠKOVÁ et al. (2001). Morfologie současné angličtiny. Sbírka cvičení, příkladů a textů k morfologickému rozboru. Praha, UK v Praze – nakladatelství Karolinum.

GREENBAUM, S., QUIRK, R. (1990). A Student ́s Grammar of the English Language. London: Longman.

QUIRK, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. WF Appendix, Longman.

ROACH, P.(1983). English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.

Literatura

BRADBURY, M., Ruland, R. (1991). From Puritanism to Postmodernism. Penguin Books.

BRADBURY, M (1994). The Modern British Novel. Penguin Books.

HEAD, D. (2002). Modern British Fiction, 1950-2000. Cambridge University Press.

PROCHÁZKA, M. et al. (2011). Lectures on American Literature. UK v Praze, Karolinum.

ROGERS, P. (1994). The Oxford Illustrated History of English Literature. Oxford University Press.

SANDERS, A. (2004). The Short Oxford History of English Literature. Oxford University Press


Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:

katedry pedagogiky, viz (web)

katedry psychologie, viz (web)



Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)



Poslední změna: 23. listopad 2021 11:39