Přijímací zkouška - písemná, max. 100 bodů.
V přijímací zkoušce budou u uchazečů posuzovány znalosti a vědomosti se zaměřením na řízení a vzdělávání, požadována bude úroveň výstupu bakalářského studijního oboru Školský management.
Některé otázky budou v anglickém jazyce. Předpokládá se znalost anglického jazyka na úrovni B2 evropského referenčního rámce pro jazyky se zaměřením na slovní zásobu z oboru školský management a management vzdělávání.
Délka testu je 45 min.
a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu,
b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí.
Právní předpisy vztahující se ke školskému a pracovnímu právu a jejich komentovaná vydání
Právní předpisy vztahující se k řízení školské soustavy, škol a školských zařízení a jejich komentovaná vydání.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. (2007). Psychologie a sociologie řízení. 3. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press.
Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla dostupné na internetových stránkách MŠMT).
ČAKRT, M. (2006). Typologie osobnosti pro manažery. Kdo jsem já, kdo jste vy? Praha: Management Press, s.r.o.
DRUCKER, P. F. (2002). To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press.
EGER, L. (2006). Řízení školy při zavádění ŠVP. Plzeň: Fraus.
HRONÍK, F. (2006). Hodnocení pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s.
KALOUS, J., VESELÝ, A. (2006). Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha Karolinum: Univerzita Karlova v Praze.
Klesající výsledky základního a středního školství. Fakta a řešení [online]. Dostupné na: http://www.aktivniskoly.cz/news/Kinsey%20-%20Edu%20report.pdf
KOCIÁNOVÁ, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada.
KOUBEK, J. (2006). Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 3. vydání. Praha: Management Press, s.r.o.
KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R. (2004). Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada Publishing, a.s.
LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR.
PLAMÍNEK, J. (2008). Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.
POL, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita.
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP v Olomouci, Pedagogická fakulta.
PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál.
PRŮCHA, J. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
SPIRIT, M. a kol. (2008). Základy práva pro neprávníky. Plzeň: Čeněk Aleš, s.r.o. 2. rozšířené vydání.
SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASP.
ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D., Lhotková, I. (2012). Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR.
ŠULEŘ, O. (2008). 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Role interpersonální, informační, rozhodovací, organizační, motivační. Brno: Computer Press, a.s.
TOMANCOVÁ, J. (2007). Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno: Albert.
TROJAN, V. (2012). Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: PedF UK.
TROJAN, V. (2014). Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer ČR.
TROJAN, V., LHOTKOVÁ, I. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: PedF UK.
TROJANOVÁ, I. (2014). Ředitel a střední management školy. Praha: Portál.
TURECKIOVÁ, M. (2007). Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s.
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého.
VEBER, J. a kol. (2006). Management. Základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, s.r.o.
Výroční zpráva ČŠI 2013–2014.
WALTEROVÁ, E. (2006). Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: PedF UK.
Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)