Česká asociace pedagogického výzkumu se snaží upozorňovat na publikace členů ČAPV, které vynikají kvalitou výzkumné práce a její prezentace, popřípadě otevírají nová výzkumná témata nebo přinášejí metodologické inovace. Od roku 2012 proto uděluje jednou ročně při příležitosti výroční konference Cenu ČAPV za významnou publikaci.
V porotě, rozhodující o cenách, letos zasedli následující kolegové a kolegyně:
Jiří Mareš (LFHK UK, Hradec Králové),
Petr Najvar (PdF MU, Brno),
Iva Stuchlíková (PF JU, České Budějovice),
Jana Poláchová Vašťatková (FF UP, Olomouc)
Petr Urbánek (TUL, Liberec) a
Adriana Wiegerová (FHS UTB, Zlín).
Tajemníkem soutěže a poroty byl Martin Chvál.
V kategorii Recenzovaná stať v českém či slovenském periodiku byla udělena cena za text:
Švaříček, R., Straková, J., Brom, C., Greger, D., Hannemann, T., & Lukavský, J. (2020). Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol. Studia Paedagogica, 25(3), 9–41. doi: http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-1
V kategorii Monografie nebo jiná neperiodická publikace (v libovolném jazyce) získala ocenění kniha:
Smetáčková, I., Štech, S. a kol. (2020). Učitelské vyhoření. Proč vzniká a jak se proti němu bránit. Portál.
Více informací je uvedeno na stránkách ČAPV oceňuje.