Přijímací zkouška pro obor český jazyk se zaměřením na vzdělávání je písemná a má dvě rovnocenné části, které se konají společně. Uchazeč získává max. 40 bodů, délka trvání testu (obou částí) max. 60 minut.
1. Test z českého jazyka, sestávající z oblasti normativní a z oblasti ověřující porozumění textu a schopnost práce s ním. (max. 20 bodů).
2. Test obecných studijních předpokladů (max. 20 bodů).
Ad 1) Budou prověřovány:
(i) bezpečné ovládání pravidel českého pravopisu a morfologické a syntaktické normy spisovné češtiny;
(ii) znalost učiva českého jazyka v rozsahu učebnic pro střední školy (podle publikací uvedených v kapitole Doporučená literatura);
(iii) schopnost jazykové analýzy a práce s textem, které mají ukázat uchazečovu orientaci v jazykovém systému češtiny a schopnost řešit jazykové problémy vyskytující se v textu.
Uchazeč v této části může získat maximálně 20 bodů.
Ad 2) Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 20. Test slouží k prověření vybraných typů verbálních dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy verbálních studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty UK. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, porozumění informacím, logické vztahy, verbální pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy. Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového testu.
a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou
b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí
Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 1. ročník středních škol. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7235-372-9.
Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 2. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2010. 206 s. ISBN 978-80-7235-501-3.
Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 3. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2013. 207 s. ISBN 978-80-7235-523-5.
Čechová, Marie et al. Český jazyk pro 4. ročník středních škol. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2014. 160 s. ISBN 978-80-7235-532-7.
Havránek, Bohuslav a Jedlička, Alois. Stručná mluvnice česká. Vyd. 26., ve Fortuně 2. Praha: Fortuna, 1998. 246 s. ISBN 80-7168-555-0.
Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 1. ročník gymnázií. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009. 256 s. ISBN 978-80-7235-400-9.
Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2014. 245 s. ISBN 978-80-7235-535-8.
Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 3. ročník gymnázií. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2002. 285 s. ISBN 80-7235-191-5. (příp. novější vydání)
Kostečka, Jiří. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií: zpracováno podle Katalogu požadavků ke společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2003. 279 s. ISBN 80-7235-228-8. (příp. novější vydání)
Pravidla českého pravopisu. Vyd. 2. (s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR). Praha: Academia, 2005. 391 s. ISBN 80-200-1327-X.
Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)