Písemný test ze speciální pedagogiky v rozsahu vědomostí bakalářského studijního programu Speciální pedagogika, oboru Speciální pedagogika na PedF UK v Praze.
Písemný test je shodný s testem na navazující magisterský obor Speciální pedagogika, studijní program Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ.
Maximální počet bodů z testu 30.
Délka testu max. 30 minut.
a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou
b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí
Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-475-5
FRIEDLOVÁ, K.: Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4
ČERNÁ, M. a kolektiv: Česká psychopedie. Praha. Karolinum 2008. ISBN 978-80-246-1565-3
DOLEŽAL, R., VÍTKOVÁ, M. (ed.): Zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Brno. Paido 2007
JELÍNKOVÁ, M.: Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha. Pedagogická fakulta 2001. ISBN 80-7290-042-0
MULLER, O., VALENTA, M.: Psychopedie. Praha. Parta 2003. ISBN 80-7320-063-5
PIPEKOVÁ, J.(ed) : Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno. Paido 2006. ISBN 80-7315-120-0
ŠIŠKA, J.: Mimořádná dospělost..Praha. Karolinum 2005. ISBN 80-246-0992-4
VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0
HAMADOVA,P. KVĚTOŇOVÁ L. NOVÁKOVÁ, Z Oftalmopedie. Brno:Paido,2007. ISBN 978-80-7315-159-1
KALEJA, M., Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice, Ostrvava, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-3965
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8
KLENKOVÁ, J.: Logopedie. Praha. Grada. 2006. ISBN 80-247-1110-9
HRUBÝ, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých. Praha. FRPSP, 2007. ISBN 80-7216-096-6
KALINA, K.: Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup, Svazek 1. Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6, 9788086734057
KALEJLA , M.: Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta 2014 ISBN 978-80-7464-544-0
KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Texty k distančímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN: 978-80-7315-229-1.
DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia clinica, 1998.
KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie, patlavost. Beakra 2007. ISBN 978-80-903863-0-3.
LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.
LECHTA, V. Koktavost. Komplexní přístup. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-867-8.
KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. a kol. Učitel v současné škole. Praha: Univerzita Karlova 2010. ISBN 978-80-7308-301-4
MACHU E., KOČVAROVÁ, I. a kol. Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín" Univerzita Tomáše Bati 2013. ISBN 978-80-7454-316-6
OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ,D.: Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, ISBN 978-80-210-4575-0.
PATŘILOVÁ,D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno, MU, 2005. ISBN 80-210-3819-5.
SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3
SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9
KOUKOLÍK, F.: Mozek a jeho duše. Praha. Galén 2008 ISBN 978-80-7262-314-3
OPATŘILOVÁ, Dagmar: Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, Brno, 2013, ISBN 978-80-210-6221-4.
VALENTA, M., MICHALÍK. J., LEČBYCH, M a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada 2012. ISBN 978-80-247-3829-1
VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha:Portál 2002. ISBN 80-7178-696-9
ZGOLA, J., M. Úspěšná péče o člověka s demencí. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0183-9