Přijímací zkouška má 3 části:
1) Zkouška z 1. oboru max. 30 b.
2) Zkouška z 2. oboru max. 30 b.
3) Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.
Celkem max. 90 b.
Francouzský jazyk
Zkouška z oboru maximálně 30 bodů
Přijímací zkouška je písemná. Sestává z překladu z češtiny do francouzštiny a z písemné produkce na literární nebo obecně kulturní téma z oblasti francouzské literatury a kultury.
Překlad z češtiny do francouzštiny prověřuje zvládnutí všech lingvistických disciplín včetně bohatosti slovní zásoby v rozsahu bakalářského studijního programu, tedy na úrovni požadavků k bakalářské státní zkoušce. Písemná produkce na zadané téma ověřuje znalost dějin francouzské literatury a orientaci v jejích vývojových tendencích od 16 století do roku 1920. Zároveň testuje úroveň odborného písemného projevu uchazeče, znalost adekvátní literárněvědné terminologie a schopnost formulovat vlastní pohled na dané téma, a to i na základě příkladů z četby.
Délka písemné zkoušky je 60 minut.
Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut.
Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na (web).
Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.
a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení bakalářského studijního programu,
b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu z každé části a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí
HENDRICH, RADINA, TLÁSKAL. Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus, 2001
GRÉGOIRE, M. Grammaire progressive du français.. Paris : CLE, 1997
ČERNÝ, J. Malé dějiny lingvistiky. Praha : Portál, 2005
WALTER, H. Le français dans tous les sens. Paris : Robert Lafont, 1988, 1993
DOHALSKÁ, M.; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. Praha : Karolinum, 2010
LEHMAN, A.; MARTIN-BERTHET, F. Introduction à la lexicologie, sémantique et morphologie. Paris : Nathan, 2002
LAGARDE, A.; MICHARD L. Littérature française. Les grands auteurs français du programme - 16e, 17e,18e, 19e, 20e siècles. Paris, 1990 a další vydání
ŠRÁMEK, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno : Host, 2012
MITTERAND, H. Dictionnaire des oeuvres du XXe siècle, Paris : Dictionnaires le Robert, 1995
FONTANNIER, P. Les figures du discours. Paris : Flammarion, 1977
WELLEK, R.; WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc : Votobia, 1966
Dále studijní literatura dílčích disciplín, které tvoří studijní plán bakalářského studijního oboru Francouzský jazyk.
Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:
katedry pedagogiky, viz (web)
katedry psychologie, viz (web)
Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)