Akademický rok - 22/23

Proběhlá školení v oblasti online / distančního vzdělávání v AR 2022 - 2023


  • Microsoft Excel – kancelářská práce - 16.2 -17.2.2023, 8.3. - 9.3.2023, 13.4. - 14.4.2023, 11.5. - 12.5.2023

    bližší informace (web)

    Na tomto kurzu si upevníte a rozšíříte znalosti, které jsou nezbytné pro všechny běžné administrativní úkony. Osvojíte si metody efektivního vytváření a upravování grafů, zdokonalíte se v tvorbě vzorců za použití početních, datumových, textových, logických a vyhledávacích funkcí. Zjistíte, jak efektivně najít informace v tabulce podle zadaných kritérií nebo porovnat dva rozsáhlé seznamy. Naučíte se využívat praktické řazení a filtrování v tabulkách.

  • Microsoft Word – kancelářská práce - 2.2 - 3.2.2023, 6.3. - 7.3.2023, 11.4. - 12.4.2023, 9.5. - 10.5.2023

    bližší informace (web)

    Na tomto kurzu se naučíte používat všechny základní nástroje, které potřebujete pro běžnou práci v administrativě. Rychlé formátování dokumentů pomocí stylů nebo šablon, práce s grafickými prvky a tabulkami je jen jednou částí kurzu. Ve druhé Vás seznámíme s tím, jak snadno vytvořit profesionální dopisy či adresní štítky, které se od sebe liší např. jménem, adresou nebo oslovením.

  • Podpora well-beingu studentů jako nová pedagogická kompetence - 16.03.2023, 23.03.2023

    bližší informace (web)

    Univerzity v poslední době zaznamenávají zvýšený zájem o studium tohoto fenoménu a samy chtějí well-being svých studentů a pedagogů aktivně podporovat. V tomto dvoudílném semináři zaměříme pozornost na podporu well-beingu studentů. Co vlastně well-being je, jak se měří, jaké jsou jeho výhody a mnoho dalšího.

  • Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti - 30.01.2023

    bližší informace (web)

    Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin? Program je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.

  • Jak (se) učit a neztrácet tím čas - 08.12.2022

    bližší informace (web)

    Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student.

  • Převrácená třída/ Flipped classroom - 28.11.2022

    bližší informace (web)

    Poslední semestry dokonale vyzkoušely, zda dokážeme měnit výuku ze dne na den. Posluchárny zůstaly řadu měsíců zavřené a místo léta pilovaných přednášek přišla ke slovu mnohdy hekticky připravovaná distanční výuka. Je možné pomocí provizorních a improvizovaných materiálů, které vznikly z nouze, zlepšit standardní výuku? Jak studenty, kteří si rychle zvykli na distanční výuku, dostat zpět do poslucháren? Odpovědí může být technika převrácené třídy - flipped classroom.

  • Cooperative learning and how to use it - 21.11.2022

    bližší informace (web)

    Cooperative learning is an approach that is based on natural human interactions in which students work together to solve problems, thereby improving not only their knowledge but also social skills. Thanks to cooperative learning, we significantly improve active participation in class and help our students develop their core transversal competencies. This approach, unfortunately, is still not commonly utilized in class even though different modes of cooperation are commonly encountered outside school, especially at work. If cooperative learning is something you would like to explore in greater detail, this workshop is for you.

  • Testování ve vysokoškolské výuce I. - 08.11.2022, 15.11.2022, 22.11.2022

    bližší informace (web)

    Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování svých testových úloh a celých testů.

  • Vzdělávací program pedagogických dovedností - 02.11.2022, 09.11.2022, 23.11.2022, 30.11.2022, 07.12.2022, 14.12.2022

    bližší informace (web)

    Program je zaměřen na kultivaci pedagogických dovedností a vzdělávání se v oblasti vysokoškolské didaktiky a příbuzných disciplín. Těžištěm programu je cyklus šesti bloků doplněný řízeným samostudiem s využitím e-learningu. Pozornost bude mimo jiné věnována také efektivnímu vyučování či motivaci studentů, aktivnímu učení, práci s hlasem ad. Program je primárně určen pro doktorandy a začínající akademické pracovníky Univerzity Karlovy.

  • Tvorba a úprava kurzů a předmětů pomocí ABC learning design - 02.11.2022

    bližší informace (web)

    Program je zaměřen na praktickou aplikaci strukturované metody spolupráce vyučujících, která se nazývá ABC learning design. Tuto můžeme použít, stojíme-li před úkolem, jak navrhnout nový kurz či předmět, popřípadě reformovat běžící kurz či předmět. Jde o nástroj, který předpokládá, že vyučující již před vlastním setkání došli ke shodě, co má umět absolvent předmětu, tj. jsou definovány tzv. výsledky učení v podobě seznamu zadání, po jejichž prokazatelném splnění jsme se studenty spokojeni. Nejprve se tedy řeší výstupy učení a aktivity studentů, zatímco vhodná technologie výuky se vybírá až nakonec.

  • Vysokoškolská výuka založená na důkazech - 19.10.2022, 26.10.2022

    bližší informace (web)

    Program je rozdělen na dvě části, které jsou obě zaměřeny na vysokoškolskou výuku založenou na důkazech. První setkání je zacíleno na "výsledky učení" a druhé setkání je zacíleno na "malé změny s velkým dopadem". Pozornost bude věnována postupům, pravidlům a jejich zvládnutí tak, aby i v omezeném čase a s omezenými zdroji vyučující zkvalitnili vzdělávání svých studentů.

  • ZOOM pro začátečníky - 19.10.2022

    bližší informace (web)

    Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Naučíte se podat žádost o přidělení licence, budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení základního rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • MS Teams pro začátečníky - 12.10.2022

    bližší informace (web)

    Školení se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení do prostředí Office365 a MS Teams, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a založení/správě schůzky či virtuální místnosti. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Jak dobře vést praxi studentů? - 05.10.2022

    bližší informace (web)

    Program se zaměřuje na praxe studentů. Jejich přípravu na praxe tak, aby byly přínosné. Následně pak na práci se zkušeností, kterou na praxích získají (během praxe i po jejím skončení). V programu budou sdíleny příklady dobré i špatné praxe a hledány odpovědi na otázky účastníků, které se vztahují k tomuto tématu.

  • Moodle pro začátečníky - 05.10.2022

    bližší informace (web)

    Školení vás seznámí se všemi instalacemi Moodle na UK, se systémem uživatelské podpory, naučíte se podat žádost o založení / přesun / odstranění / zálohování kurzu. Dále se naučíte administrovat svůj kurs, seznámíte se s metodami zápisu uživatelů do kurzu, naučíte základy editace obsahu. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti - 22.09.2022

    bližší informace (web)

    Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin? Program je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.

  • Novinky Moodle 4.0 - 21.09.2022

    bližší informace (web)

    Školení vás provede všemi novinkami, které přináší po červencovém upgradu nová verze Moodle 4.0

  • Úvod do systémů pro podporu výuky na UK - 14.09.2022

    bližší informace (web)

    Školení vás uvede do všech systémů pro podporu výuky na UK, seznámí vás se systémem přihlašování, se základní orientací v uživatelské podpoře, s podpůrnými materiály jako jsou metodiky, návody, videozáznamy přednášek apod. Seminář je vhodný jak pro studenty, tak pro doktorandy a vyučující UK.

  • Introduction to Learning Support Systems at the CU - 14.09.2022

    bližší informace (web)

    The training will introduce you to all the systems used to support teaching at Charles University. It will show you the login system, teach you how to navigate through the user support, support materials such as methodologies, tutorials, lecture videos, etc. The seminar is suitable for students, PhD students and lecturers of the UK.



Poslední změna: 15. srpen 2023 17:03 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: