spolupráce s institucemi zaměřenými na celoživotní a distanční vzdělávání
spolupráce s dalšími institucemi v oblasti vzdělávání a rozvoje fakulty
koncepce spolupráce s absolventy fakulty
koncepce dalšího rozvoje pracovníků (ve spolupráci s proděkanem pro rozvoj)
komunikace se studenty, oborovými radami a studentskými spolky (včetně stipendií)
hodnocení výuky studenty a hodnocení výuky účastníky celoživotního vzdělávání
podíl na tvorbě koncepce studijních programů a oborů ve spolupráci s ostatními proděkany a garanty studijních programů a oborů
implementace reformy přípravy učitelů
Proděkanka bez portfeje PedF UK
(2024–dosud)
Katedra české literatury PedF UK
(2021–dosud: odborný asistent, zástupce vedoucího katedry)
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
(2014–2021: vědecký pracovník, odborný asistent, tajemník katedry)
PhDr. Veronika Laufková, Ph.D., vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní a střední školy, obor Český jazyk a literatura – Základy společenských věd. Titul Ph.D. získala v oboru Pedagogika s disertační prací věnující se tématu formativního hodnocení.
Ve své odborné činnosti se zabývá především literární výchově a rozvoji čtenářství na 1. stupni ZŠ, čtenářskou pregramotností a gramotností, školním hodnocením, formativním hodnocením, dobrovolnickou činností a didaktikou. Doména publikační činnosti je v recenzovaných českých a slovenských časopisech s pravidelnými prezentacemi výstupů na odborných konferencích.
Publikuje zejména v recenzovaných časopisech, je řešitelkou řady grantů, zejména ESF projektů, spoluřešitelkou vědeckých grantů domácích i zahraničních, zakládá si na týmové spolupráci a implementací vědeckého poznání do reality školní praxe. Je spoluautorkou učebních textů, které transferují nejnovější vědecké poznatky (zejména z oblasti čtenářství, pedagogiky a didaktiky) do praxe a zpřístupňují je studentům, absolventům a učitelům z praxe.
Spolupracuje s celou řadou vzdělávacích institucí (Otevřeno, NPI ČR, Bookstart, SKIP, Moravská zemská knihovna, ČŠI, MŠMT, …), věnuje se lektorské činnosti, včetně vstupních a průběžných vzdělávání provázejících učitelů.