Podmínky přijímacího řízení

Podmínky přijímacího řízení

Přijímací zkouška je jednokolová písemná (max. 100 bodů)

1. Test obecných studijních předpokladů (max. 40 bodů).

2. Oborový test (max. 60 bodů).

Ad 1) Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží k prověření vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění informacím, logické a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy.

Test trvá 28 min.

Ad 2) Přijímací zkouška je zaměřena na ověření úrovně obecného právního povědomí a základních znalostí z řízení a organizace vzdělávací soustavy ČR, z pedagogiky, psychologie a příbuzných disciplín s důrazem na jejich aplikaci v současném školství.

Délka trvání testu 30 min.

Podmínky přijetí

a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou,

b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí

Doporučená literatura

Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla dostupné na internetových stránkách MŠMT).

DRUCKER, P. F. (2012) To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-242-0.

MŠMT (KOTÁSEK, J., BACÍK, F., COUFALÍK, J., aj.). (2001).  Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: Tauris.

MŠMT. (2009). Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky [online]. Dostupný na WWW: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1?highlightWords=dlouhodob%C3%BD+z%C3%A1m%C4%9Br

PETTY, G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-427-4.

PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1415-5.

PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-170-3.

PRŮCHA, J. (2009). Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-567-7.

ŘÍČAN, P. (2009). Psychologie. 3., doplněné a upravené vydání. Praha: Portál.

SPIRIT, M. a kol. (2008). Základy práva pro neprávníky. 2. rozšířené vydání.  Plzeň: Čeněk Aleš, s.r.o. ISBN 978-80-7380-116-8.

SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASPI. ISBN 80-7357-176-5.

TOMANCOVÁ, J. (2007). Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno : Albert. ISBN 80-7326-110-3.

VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. (2006). Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-197-1.

Právní předpisy vztahující se k řízení školské soustavy, škol a školských zařízení a jejich komentovaná vydání.


Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)



Poslední změna: 23. listopad 2021 11:30