Přijímací zkouška je jednokolová písemná (max. 100 bodů)
1. Test obecných studijních předpokladů (max. 40 bodů).
2. Oborový test (max. 60 bodů).
Ad 1) Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží k prověření vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění informacím, logické a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy.
Test trvá 28 min.
Ad 2) Přijímací zkouška je zaměřena na ověření úrovně obecného právního povědomí a základních znalostí z řízení a organizace vzdělávací soustavy ČR, z pedagogiky, psychologie a příbuzných disciplín s důrazem na jejich aplikaci v současném školství.
Délka trvání testu 30 min.
a) dodání úředně ověřené kopie dokladu o ukončení středního vzdělání s maturitní zkouškou,
b) složení přijímací zkoušky, získání min. 1 bodu a dosažení počtu bodů stanovených děkanem k přijetí
Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla dostupné na internetových stránkách MŠMT).
DRUCKER, P. F. (2012) To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-242-0.
MŠMT (KOTÁSEK, J., BACÍK, F., COUFALÍK, J., aj.). (2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: Tauris.
MŠMT. (2009). Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky [online]. Dostupný na WWW: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1?highlightWords=dlouhodob%C3%BD+z%C3%A1m%C4%9Br
PETTY, G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-427-4.
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1415-5.
PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-170-3.
PRŮCHA, J. (2009). Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-567-7.
ŘÍČAN, P. (2009). Psychologie. 3., doplněné a upravené vydání. Praha: Portál.
SPIRIT, M. a kol. (2008). Základy práva pro neprávníky. 2. rozšířené vydání. Plzeň: Čeněk Aleš, s.r.o. ISBN 978-80-7380-116-8.
SVĚTLÍK, J. (2006). Marketingové řízení školy. Praha: ASPI. ISBN 80-7357-176-5.
TOMANCOVÁ, J. (2007). Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno : Albert. ISBN 80-7326-110-3.
VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. (2006). Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-197-1.
Právní předpisy vztahující se k řízení školské soustavy, škol a školských zařízení a jejich komentovaná vydání.
Obecné podmínky přijímacího řízení naleznete zde (web)