Grantový projekt, reg. č.: |
CZ.07.4.68/0.0/0.0/20_079/0002105 |
Název programu: |
Operační program Praha - pól růstu ČR |
Číslo výzvy: |
Výzva č. 58 |
Název výzvy: |
Rozvoj vzdělávání v Praze II |
Číslo prioritní osy: |
4. |
Název prioritní osy: |
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti |
Číslo investiční priority: |
2 |
Název investiční priority: |
Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpory rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání a rovněž možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy |
Číslo specifického cíle: |
SC 4.2 |
Název specifického cíle: |
Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti |
Datum zahájení: |
01. 11. 2021 |
Datum ukončení: |
30. 09. 2023 |
Hlavní realizátor: |
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta |
Hlavní partner: |
Mendelova univerzita v Brně, PEF, Ústav marketingu a obchodu |
web: |
Záměr projektu (zkr. Smart Food) vychází z problematiky plýtvání potravinami (Udržitelný rozvoj - Sociální pilíř). Jeho cílem je naplnit závazek vyplývající ze stanoviska EU a snížit u pražských CS dětí a žáků na zapojených ZŠ plýtvání jídlem. Tohoto cíle bude dosaženo skrze aplikaci aktivizujících metodik, vzdělávacích programů a interaktivních médií, která pomůžou CS Pracovníkům v pedagogice na zapojených pražských školách se změnou postojů a behaviorálního vzorce u CS dětí a žáků.
Inovativnost řešení projektu lze spatřovat především v uceleném podání teoretické báze informací CS Dětí a Žáků, jež reflektuje požadavky Evropské komise v oblasti Udržitelného rozvoje a současně tvorba všech materiálů bere v potaz nejen kompilát dosavadních zahraničních studií, ale vychází převážně z průzkumů spotřebitelského chování v rámci ČR i přímo hl. m. Prahy. Základem pro tvorbu nových unikátních vzdělávacích programů se stanou výsledky projektů (TB050MZP009 a TL02000092), které se zaměřují na plýtvání potravinami v českém prostředí, což umožní lépe zapracovat specifika českých domácností (jejich společenské normy) a potřeby CS dětí a žáků v Praze.
Předložené materiály budou na rozdíl od běžné praxe, která se zaměřuje vždy pouze na dílčí problematiky, rovněž syntetizovat poznatky všech identifikovaných klíčových oblastí pro snížení plýtvání potravinami v domácnostech (od nákupu, přes zpracování, až ke skladování). Budou tak vytvořeny materiály pro komplexní zvýšení informovanosti CS dětí a žáků v této problematice, která má esenciální vliv na modifikaci behaviorálních vzorců.