Akademický rok - 21/22

Proběhlá školení v oblasti online / distančního vzdělávání v AR 2021 - 2022


  • Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti - 15.06.2022

    bližší informace (web)

    Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je pak čas od času se potkat s jinými učiteli a v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a načerpávat inspiraci od ostatních. V rámci tohoto půldenního kurzu najdeme odpovědi mimo jiné na tyto otázky: Jak motivovat své studenty? Jak zadat domácí práci, aby ji studenti udělali? Jaké moderní technologie má smysl do svých hodin pouštět? Jak studenty motivovat k aktivitě během hodin? Program je určen pro zkušené pedagogy, kteří mají minimálně pět a více let pedagogické praxe.

  • PEDAGOGY WHEEL ALLANA CARRINGTONA: KOLO IPEDAGOGIKY - 01.06.2022

    bližší informace (web)

    Díky kolu iPadagogiky Allana Carringtona získávají učitelé pomůcku, která váže aplikace na specifické výstupy učení přímo propojené s moderními strategiemi a teoriemi učení. S kolem iPedagogiky mohou učitelé při plánování výuky najít aplikaci, která jejich studentům nejvíce pomůže, nebo mohou toto kolo použít během výuky k rozšíření nebo prohloubení učení, k získání specifických dovedností pro 21. století nebo k práci s konkrétním obsahem.

  • DIDAKTICKÉ ASPEKTY TESTOVÁNÍ V MOODLE - 25.05.2022

    bližší informace (web)

    Kurz nabízí úvod do specifik testování v Modle vzhledem k teorii a praxi využívání didaktických testů v pedagogice. Cílem kurzu je klást si a reflektovat otázky typu: Jak v závislosti na typu testu (testování absolutního, relativního výkonu) vzhledem ke kognitivní náročnosti testu (revidovaná Bloomova taxonomie), efektivně (ekonomicky) testovat v Moodle. Poukazuje na limity a výhody využívání testování (vstupního/průběžného/výstupního) v Moodle vzhledem ke stanoveným didaktickým cílům. Ve zkratce jak testovat to, co chceme testovat.

  • PODPŮRNÉ ŠKOLENÍ ZAMĚSTNANCŮ POSKYTUJÍCÍ PŘEDNÁŠKY PRO UKRAJINSKÉ STUDENTY - 24.05.2022

    bližší informace (web)

    Obsahem školení bude seznámení s platformou Moodle MOOC pro umístění kurzů, dále práce s videoobsahem v prostředí stream.cuni.cz a vzájemné provázání obou systémů. Seminář bude nahráván a jeho záznam bude dostupný v kalendáři na adrese h https://dl.cuni.cz/kalendar-skoleni/.

  • S3: DIDAKTICKÉ ASPEKTY TESTOVÁNÍ V MOODLE - 18.05.2022

    bližší informace (web)

    Kurz nabízí úvod do specifik testování v Modle vzhledem k teorii a praxi využívání didaktických testů v pedagogice. Cílem kurzu je klást si a reflektovat otázky typu: Jak v závislosti na typu testu (testování absolutního, relativního výkonu) vzhledem ke kognitivní náročnosti testu (revidovaná Bloomova taxonomie), efektivně (ekonomicky) testovat v Moodle. Poukazuje na limity a výhody využívání testování (vstupního/průběžného/výstupního) v Moodle vzhledem ke stanoveným didaktickým cílům. Ve zkratce jak testovat to, co chceme testovat.

  • P4: TESTOVÁNÍ V MOODLE A MS TEAMS - 27.04.2022

    bližší informace (web)

    Na školení budou představeny možnosti nástrojů pro testování studentů na platformě LMS Moodle a MS Teams (prostřednictvím MS Forms). Účastníci se seznámí, jakým způsobem vytvořit a nastavit test, jak vypadá prostředí již vytvořených testů, a jak probíhá proces udělení známek. V neposlední řadě bude pozornost věnována odlišnostem obou testovacích prostředí. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • JAK (SE) UČIT A NEZTRÁCET TÍM ČAS - 26.04.2022

    bližší informace (web)

    Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE II. - 21. a 28.04., 05.05. 2022

    bližší informace (web)

    Cyklus tří webinářů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.", jehož absolvování není podmínkou účasti. Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich ošetření.

  • TVORBA A ÚPRAVA KURZŮ A PŘEDMĚTŮ POMOCÍ ABC LEARNING DESIGN - 21.04.2022

    bližší informace (web)

    Stojíme-li před úkolem, navrhnout nový kurz či předmět, popřípadě reformovat běžící kurz či předmět, jednou z možných cest je využít strukturovanou metodu spolupráce vyučujících, která se nazývá ABC learning design. Jde o nástroj, který předpokládá, že vyučující již před vlastním setkání došli ke shodě, co má umět absolvent předmětu, tj. jsou definovány tzv. výsledky učení v podobě seznamu zadání, po jejichž prokazatelném splnění jsme se studenty spokojeni. Nejprve se tedy řeší výstupy učení a aktivity studentů, zatímco vhodná technologie výuky se vybírá až nakonec. Pro účely tohoto workshopu je uvažováno šest možných způsobů, kterými studenti mohou nabývat znalostí a dovedností, popř. postojů: získávání, nabývání (acquisition); prozkoumávání (investigation, inquiry); diskuse (discussion); procvičování (practice); spolupráce (collaboration); tvorba (production).

  • P3: ZNÁMKY, BODY A VÁHY V MOODLE - 20.04.2022

    bližší informace (web)

    Ve školení projdeme nastavení známky u nejčastěji používaných aktivit typu Úkol, Úkol Turnitin a Test. Podíváme se na dostupná zobrazení známek v kurzu a jejich využití, jak přidat položku hodnocení a kategorii. Dále se zaměříme na nastavení souhrnné známky za kurz – použití průměru, váženého průměru a přirozené váhy. V závěru školení si na příkladech, kompletně nastavených kurzech, ukážeme několik modelových situací, jak lze představené možnosti využít v praxi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • P2: TESTOVÉ OTÁZKY A BANKA ÚLOH - 13.04.2022

    bližší informace (web)

    Školení se bude zabývat druhy testových otázek a jejich nastavením, exportem a importem jednotlivých otázek do banky úloh, správou kategorií v bance úloh, možnostmi sdílení, hromadným importem otázek ve formátu GIFT a AIKEN a jejich přípravou v textovém editoru, importem úloh H5P a jejich převodem do banky úloh. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • P1: ÚKOL A ÚKOL TURNITIN V MOODLE - 06.04.2022

    bližší informace (web)

    Školení se bude zabývat odevzdáním studentských prací a to nejen v rámci činnosti Úkol, ale i v činnosti Úkol Turnitin. Účastníci se seznámí s tím, jak úkol vytvořit, nastavit a ohodnotit. Ukázány budou odlišnosti a specifika obou činností, což je stěžejní zejména pro práci s úkolem Turnitin, neboť tato aplikace je dostupná na Moodle, ale její plná správa se nachází na platformě Turnitin. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • FLIPPED CLASSROOM / PŘEVRÁCENÁ TŘÍDA - 05.04.2022

    bližší informace (web)

    Program se zaměřuje na techniku převrácené třídy / flipped classroom, v čem spočívá a jaké místo v ní mají distanční prvky. Na praktických příkladech bude vysvětleno, proč zvyšuje účinnost výuky. Zmíněna budou i o nejčastější úskalí této techniky a bude probráno, jak se jim vyhnout.

  • Z5: ÚVOD DO STREAMSERVERŮ NA UK - 30.03.2022

    bližší informace (web)

    Stremserver ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentována na samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uložených v jiných LMS. Školení vás naučí nahrát soubor na streamserver, opatřit ho metadaty, nastavit režim a oprávnění prohlížení a dále vás provede procesem sdílení v různých komunikačních kanálech. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Z6: ÚVOD DO SOCRATIVE A SOCRATIVEPRO NA UK - 25.03.2022

    bližší informace (web)

    Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO. V kurzu se naučíte založit kvíz, spravovat účty, místnosti a uživatele, třídit složky, nastavit reporty. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Z4: ÚVOD DO PRÁCE SE ZOOM MEETINGS UK - 23.03.2022

    bližší informace (web)

    Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Naučíte se podat žádost o přidělení licence, budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení základního rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Z3: ÚVOD DO PRÁCE S MS TEAMS UK - 16.03.2022

    bližší informace (web)

    Školení se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení do prostředí Office365 a MS Teams, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a založení/správě schůzky či virtuální místnosti. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 15., 22. a 29.03.2022

    bližší informace (web)

    Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů.

  • Z2: ÚVOD DO PRÁCE S LMS MOODLE UK - 09.03.2022

    bližší informace (web)

    Školení vás seznámí se všemi instalacemi Moodle na UK, se systémem uživatelské podpory, naučíte se podat žádost o založení/přesun/odstranění/zálohování kurzu. Dále se naučíte administrovat svůj kurs, seznámíte se s metodami zápisu uživatelů do kurzu, naučíte základy editace obsahu. Školení je určeno pro doktorandy a vyučující na UK.

  • Z1: DO SYSTÉMŮ PRO PODPORU VÝUKY NA UK - 02.03.2022

    bližší informace (web)

    Školení vás uvede do všech systémů pro podporu výuky na UK, seznámí vás se systémem přihlašování, se základní orientací v uživatelské podpoře, s podpůrnými materiály jako jsou metodiky, návody, videozáznamy přednášek apod. Seminář je vhodný jak pro studenty, tak pro doktorandy a vyučující UK.

  • HOW TO TRANSFORM LECTURES IN THE AGE OF RECORDING? - 17.02.2022

    bližší informace (web)

    The workshop focuses on how to use and improve our pedagogical skills and methods that we use when working with students. Methods may have changed over the past two (covid-19) years in terms of using in-depth video lectures that allow students to learn facts and concepts outside of the classroom.

  • One-Day Webinar: ICT in Education & Training in Times of Pandemic - January 28, 2022

    bližší informace (web)

    It is aimed at all professionals in the field of education (childhood, primary, secondary, vocational, high school or tertiary educators), academics, researchers, education policy development representatives, university and college governance as well as other professionals or students. The event is organised by ATEE RDC Enabling Teachers for Entrepreneurship Education with support of members of the ATEE, the University of Granada and University of Extremadura.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE II. - 2.12.,9.12.,16.12.2021

    bližší informace (web)

    Cyklus workshopů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich ošetření.

  • JAK (SE) UČIT A NEZTRÁCET TÍM ČAS - 25.11.2021

    bližší informace (web)

    Jak studenty nadchnout a vtáhnout je do výuky? Jak se vypořádat s obtížnými tématy, která vypadají nudně? Jak vzdělávat efektivně a přitom zábavně? Časté otázky, se kterými se musí vypořádat každý vysokoškolský pedagog. Souvisí s hlubším porozuměním, jaká je motivace studentů k učení a jaká je úloha pedagoga ve vysokoškolském vzdělávání. Netradiční workshop povede učitel náročného teoretického předmětu a jeho někdejší student.

  • SharePoint pro začátečníky a pokročilé - 23.11.2021

    bližší informace (web)

    SharePoint je platforma pro webové aplikace. Tato platforma v sobě spojuje různé funkce, které jsou tradičně oddělenými aplikacemi: intranet, extranet, správa obsahu, správa dokumentů, osobní cloud, firemní sociální síť, firemní vyhledávání, správa pracovních postupů a firemní úložiště aplikací.

  • Základní práce s e-portfoliem Mahara - 22.11.2021

    bližší informace (web)

    Webinář je zaměřen na praktické aspekty používání aplikace Mahara ve VŠ výuce a je určen pro všechny zájemce o problematiku e-nástrojů pro podporu hodnocení, zejména z řad akademických pracovníků, kteří již ve své výuce používají e-learningové nástroje, cloudové služby nebo sociální sítě (základní ovládání a nastavení aplikace, vkládání obsahů, tvorbu stránek a sbírek portfolia, vzájemnou komunikaci a skupinovou práci).

  • ZOOM pro mírně pokročilé - 11.11.2021

    bližší informace (web)

    Seminář je věnován pokročilým modulům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problematice pokročilému nastavení rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, práci se skupinami v breakout rooms apod.

  • Webinář - Well-being během distančního vzdělávání - 11.11.2021

    (od 15:00 hod. - pouze pro zaměstnance Pedagogické fakulty UK)

    link na webinář (web)

    V rámci webináře budou diskutovány témata spjatá s problematikou Well-beingu. Zatímco v současnosti existuje značné množství výzkumů zkoumajících bio-psycho-sociální well-being akademických pracovníků, věda tradičně zaměřovala pozornost převážně na negativní stavy, kterými jsou například syndrom vyhoření a stres. Zmírňovat utrpení však není totéž, jako pomáhat člověku vzkvétat. Vysokoškolští učitelé a akademičtí pracovníci chtějí nejen přežívat, ale chtějí také prosperovat, posilovat svou spokojenost se životem a zvyšovat jeho kvalitu. Co je to tedy vlastně zdraví? A jaký je vztah mezi zdravím a psychickým well-beingem? Co zajímavého nám k těmto tématům přináší současná věda a jaké má akademický pracovník možnosti podpory svého psychického zdraví v době distančního vzdělávání? V průběhu semináře si položíme devět otázek, jejichž odpovědi nám pomohou ke změnám v každodenním životě, které povedou nejen k tomu, že se budeme cítit lépe, ale pocítíme díky nim také zvýšení efektivity naší práce.

    Webinář povede paní doktorka Jana Kočí (KPg) a setkání bude nahráváno (k pozdějšímu internímu užití).

  • H5P aktivity v Moodle - 10.11.2021

    bližší informace (web)

    Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi pokročilejších činností v Moodle. Pozornost bude věnována H5P aktivotám pro rozmanitou tvorbu interaktivního materiálu. Seminář bude doplněn o příklady dobré praxe.

  • Socrative příklady dobré praxe - 8.11.2021

    bližší informace (web)

    Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO. Těžiště kurzu bude spočívat v představení využití tohoto nástroje ve výuce, budou prezentovány příklady z praxe, počítáme s diskusí a výměnou zkušeností.

  • Socrative pro začátečníky - 4.11.2021

    bližší informace (web)

    Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO. V kurzu se naučíte založit kvíz, spravovat účty, místnosti a uživatele, třídit složky, nastavit reporty apod.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 4.11., 11.11., 18.11.2021

    bližší informace (web)

    Účastníci programu se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Program je zaměřen na všechy kroky tzv. testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci klasifikačních mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Důraz je kladen na to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi.

  • Známky a aktivita studentů v Moodle - 1.11.2021

    bližší informace (web)

    Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi známkování a sledování aktivity studenta a jeho pokroku v kurzu. Dále se budeme soustředit na nastavení podmínek absolvování celého kurzu a udílením odznaků. Zejména se budeme zabývat těmito aspekty: celkový přehled známek, kategorie známek, metody výpočtu souhrnné známky, podmíněné plnění aktivit, nastavení podmínek pro absolvování kurzu, udílení odznaků za plnění aktivit a absolvování kurzu apod.

  • SOCIÁLNĚ-PSYCHOLOGICKÉ DOVEDNOSTI V KOMUNIKACI - 21.10.2021

    bližší informace (web)

    Téma sleduje rozvoj sociálně-psychologických dovedností v komunikaci pro pracovní život účastníků, prohloubení sociálně-psychologických kompetencí. Pozornost je věnována typům osobností ve vztahu k práci, pracovnímu chování, stylům komunikace a faktorům komunikace „tváří v tvář“. Kurz se zaměřuje rovněž na dovednosti v roli prezentujícího.

  • Teams pro pokročilé II. - 21.10.2021

    bližší informace (web)

    Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream a OneDrive.

  • VŠ VÝUKA ZALOŽENÁ NA DŮKAZECH - 20.10., 27.10. 2021

    bližší informace (web)

    Webinář má 2 části: 1: Výsledky učení a 2: Malé změny s velkým dopadem

    Jak zkušení vyučující, kteří výuku svých předmětů průběžně aktualizují, tak ti, kteří s ní teprve začínají, mají mnoho možností, kterým směrem napřít svoji energii. Zpravidla se v omezeném čase a s omezenými zdroji snažíme připravit ji tak, aby byla pro studenty co nejpřínosnější.

  • Komunikace v Moodle - 20.10.2021

    bližší informace (web)

    Cílem školení je představit možnosti komunikace mezi účastníky kurzů a získávání zpětné vazby od studentů. Představeny budou zejména tyto moduly: Oznámení a zprávy v Moodlu a jejich nastavení, posílání zpráv skupinám studentů, chat, fórum, anketa, průzkum, dotazník a dotazování.

  • Hybridní výuka na vysoké škole - 20.10.2021

    (od 14:00 hod. - pouze pro zaměstnance Pedagogické fakulty UK)

    link na webinář (web)

    V rámci webináře budou diskutovány možnosti a limity realizace hybridní výuky na vysoké škole. Pozornost budeme věnovat různým variantám, jak můžeme hybridní výuku realizovat. Společně budeme reflektovat, jaké mohou mít jednotlivé varianty dopady. Zastavíme se rovněž u legislativního rámce pro realizaci blended learningu a distančních prvků výuky v rámci prezenčního vzdělávání.

    Webinář vedla paní doktorka Lucie Rohlíková a setkání bylo nahráváno k pozdějšímu internímu užití (web)

  • Jak připravit efektivní videoprezentaci II. - 19.10.2021

    bližší informace (web)

    Navazujeme na úvodní školení druhým dílem, který se bude věnovat technickému vybavení, probereme různé varianty hardwarového vybavení a jejich vliv na celkový výsledek. Různé varianty snímacích zařízení, mikrofony, světla a drobné příslušenství. Dále se budeme věnovat volbě správných video formátů a jejich nastavení. Vysvětlíme si, jak dosáhnout optimálního poměru kvality záznamu a velikosti vzniklého souboru.

  • Spolupráce v Moodle - 18.10.2021

    bližší informace (web)

    Toto školení je zaměřeno na podporu spolupráce studentů v Moodlu. Účastníci budou seznámeni s těmito moduly: slovník, druhy slovníků a jejich vzhled, tvorba hesel, propojování hesel, vkládání komentářů, databáze, nastavení databáze, vytvoření šablony záznamu, hodnocení příspěvků v databázi, wiki, tvorba wiki, kolaborativní a individuální režim, editování wiki studenty.

  • ZOOM pro začátečníky - 14.10.2021

    bližší informace (web)

    Seminář je věnován základům práce se ZOOM Meetings. Budeme se věnovat problematice přihlášení, nastavení rozhraní výukového prostředí, práci s uživateli, rolemi.

  • Testy a banka úloh v Moodle - 13.10.2021

    bližší informace (web)

    Cílem je seznámit účastníky školení s tvorbou a administrací testů v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: nastavení testu, nastavení známkování, tvorba a vkládání testových otázek, seznámení s různými typy testových otázek, náhodné otázky, práce s bankou úloh, hromadný import otázek do banky úloh, import otázek/testů z H5P apod.

  • Autorské právo v e-learningu - 12.10.2021

    bližší informace (web)

    Školení bude věnováno legislativnímu rámci autorského práva v oblasti e-learningu. Důraz bude kladen na tvorbu studijních materiálů, využití části či celého díla pro potřeby výuky, citace, druhy licencí apod.

  • Základy práce s audio/video soubory ve službě Streamserver CUNI - 7.10.2021

    bližší informace (web)

    Stremovací server ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentována na samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uložených v jiných LMS. Školení vás naučí nahrát soubor na streamserver, opatřit ho metadaty, nastavit režim a oprávnění prohlížení a dále vás provede procesem sdílení v různých komunikačních kanálech.

  • Sběr a hodnocení studentských prací v Moodle - 6.10.2021

    bližší informace (web)

    Budou představeny moduly Úkol, Workshop a Úkol Turnitin. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: zadání a nastavení modulu úkol a vkládání komentáře pro studenty, zadání workshopu a nastavení jeho fází, vzájemné hodnocení studentů studenty, zveřejnění úspěšných prací, zadání a nastavení úkolu Turnitin, práce ve Feedback studiu, zpráva o podobnosti.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 5.10., 12.10., 19.10.2021

    bližší informace (web)

    Trojice webinářů navazuje na předchozí program "Testování ve vysokoškolské výuce I.". Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách. Následně si vyzkouší vybrané metody a postupy. Lektoři se budou podrobněji věnovat metodám a nástrojům pro testování v malých skupinách, a to včetně formativního hodnocení. S využitím kazuistik budou probrány otázky týkající se bezpečnosti sumativních testů, typická slabá místa a možnosti jejich ošetření.

  • ACADEMIC WRITING - 4.10., 7.10., 11.10., 14.10., 18.10. 2021

    bližší informace (web)

    These interactive lectures and workshops are focused on scientific writing style, how to structure individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing. Do you need to publish scientific papers in English? Do you find yourself getting a native speaker to proofread your papers, only to get comments from reviewers such as “Please get a native speaker to proofread this paper”? Do people not understand what you write? Do you struggle to make complex ideas simple and easy for others to understand? If so, this series of interactive lectures and workshops is for you. Topics will include the differences between Czech and English scientific writing style, how to structure individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing. Intended for academic staff!

  • Teams pro pokročilé I. - 4.10.2021

    bližší informace (web)

    Seminář volně navazuje na předchozí seminář pro začátečníky. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream a OneDrive.

  • Teams pro začátečníky II. - 29.9.2021

    bližší informace (web)

    Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuální místnosti.

  • Administrace a tvorba kurzu v Moodle - 22.9.2021

    bližší informace (web)

    Cílem je seznámit účastníky školení se základní obsluhou online kurzu v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: založení kurzu (vyplnění žádosti, umístění kurzu, Moodly na UK, orientace v prostředím Moodlu (vyhledávání kurzů, moje kurzy, nástěnka, kalendář), nastavení kurzu (název, délka trvání, typ uspořádání, vzhled), administrování kurzu (zapisování účastníků, role, skupiny), zálohování kurzu (vytvoření zálohy, obnovení kurzu pomocí zálohy, archivace kurzů), vkládání materiálů (popisek, soubor, složka, stránka, URL) apod.

  • Teams pro začátečníky I. - 20.9.2021

    bližší informace (web)

    Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuální místnosti.

  • Novinky v Moodle verze 3.11. - 13.9.2021

    bližší informace (web)

    Cílem semináře je seznámit účastníky s novinkami nové verze Moodle 3.11. provozované od července 2021 na UK. Jedná se především o změny vzhledu a rozložení, sledování plnění aktivit, nastavení dlouhé tvořené odpovědi v testu, změny nastavení rychlosti přehrávání u audio/video přehrávače apod.

  • TESTOVÁNÍ VE VŠ VÝUCE I. - 7.9., 14.9., 21.9. 2021

    bližší informace (web)

    Účastníci webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout testy a vytvořit pro ně kvalitní testové úlohy. Naučí se pracovat s nástroji pro analýzu testů a jednotlivých úloh a výsledky těchto analýz aplikovat při zlepšování testových úloh a celých testů. Webináře se dotknou všech kroků tzv. testového cyklu od plánování, přes tvorbu a oponování úloh, nastavení a standardizaci klasifikačních mezí, administraci testu, jeho vyhodnocení, až po položkovou analýzu a analýzu testu. Důraz se klade na to, aby účastníci mohli většinu technik okamžitě začít využívat ve své pedagogické praxi.


Poslední změna: 6. září 2022 12:57 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: