Grantový projekt, reg. č.: |
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016390 |
Název programu: |
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Číslo výzvy: |
02_19_076 |
Název výzvy: |
Inovace v pedagogice v prioritní ose 3 OP |
Název prioritní osy: |
PO 3 - Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání. |
Název investiční priority: |
IP 1 - Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy. |
Specifický cíl: |
SC1 - Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků |
Číslo výzvy: |
02_19_076 |
Datum zahájení: |
01. 04. 2020 |
Datum ukončení: |
31. 12. 2022 |
Projekt se zabývá školní neúspěšností v matematice a českém jazyce na 1. stupni ZŠ. Zásadní vliv na snižování rizika školního selhání má způsob, jak vyučující uchopují ohrožující faktory na straně žáků, a to v kontextu konkrétní třídy. Cílem výzkumu je prostřednictvím série evaluačních případových studií ve 30 třídách 1. ročníku ZŠ (sledovaných do 3. ročníku) zjistit učitelské porozumění školní neúspěšnosti a na základě porovnání vstupního a výstupního testování identifikovat účinné intervence.