Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Část PedF: Podpora rozvoje oborově didaktických magisterských studijních programů
Grantový projekt, reg. č.: |
CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362 |
Název programu: |
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Číslo výzvy: |
02_16_015 |
Název výzvy: |
Výzva č. 02_16_015 pro ESF pro vysoké školy v prioritní ose 2 OP |
Číslo prioritní osy: |
02.2 |
Název prioritní osy: |
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj |
Číslo investiční priority: |
02.2.69 |
Název investiční priority: |
Zlepšování kvality a účinnosti a přístupu k terciárnímu a rovnocennému vzdělávání, zejména v případě znevýhodněných |
Číslo tematického cíle: |
TC 10 |
Název tematického cíle: |
Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení |
Číslo: |
02.2.67.1 |
Název: |
Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce |
Datum zahájení: |
01. 06. 2017; PedF 1. 10. 2017 |
Datum ukončení: |
31. 12. 2022; PedF 30. 9. 2020 |
Cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání na Univerzitě Karlově v Praze (UK) a profilace vzdělávacích aktivit tak, aby byla zajištěna jejich relevance pro trh práce. Rozvojové aktivity na jednotlivých fakultách jsou zaměřeny na podporu podnikavosti a posilování dovedností studentů v souladu s poptávkou a predikcí budoucího vývoje trhu práce. Nedílnou součástí celouniverzitního projektu je také posílení internacionalizace výuky, inovace stávajících a tvorba nových studijních programů.
PedF: Cílem dílčího projektu je vytvoření podmínek pro zvýšení kvality vzdělávání, jež maximálně zefektivní a zkvalitní veškeré procesy probíhající během magisterského studia zaměřeného na profesní přípravu budoucích učitelů.
Zaměření směřuje především na spolupráci studentů a učitelů v týmech, řešících získávání a rozvíjení pedagogických a manažerských kompetencí. Dále na vytvoření elektronického prostředí pro výuku teoretických a praktických disciplín a na jejich propojení v učitelské pregraduální přípravě.
první odborná webkonference na téma:
ITC trendy ve vzdělávání v kontextu digitalizace a globalizace
termín uskutečnění:
19. září 2019
na konferenci vystoupili:
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA
úvod, zahájení, ukončení
PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Trendy v digitalizaci metod vzdělávání (pdf)
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Internet 2.0 v (nejen) jazykové třídě (pdf)
prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Hudební formy v elektronické učebnici (pdf)
druhá odborná webkonference na téma:
Moderní didaktické prostředky a jejich efektivní využití v pedagogické praxi
termín uskutečnění:
29. června 2020
na konferenci vystoupili:
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA
úvod, zahájení, ukončení
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Využití audiovizuálních prvků ve výuce (ppt)
RNDr. Ing. Eva Urbanová
GDPR pro školy a učitele (ppt)
PhDr. Mgr. Roman Liška
Moderní výukové prvky a strategie na středních školách (ppt)
JUDr. Lenka Papíková
Obrazové a zvukové prvky v kontextu autorského práva (ppt)
třetí odborná webkonference na téma:
Interaktivní výukové materiály – nové výzvy pro jejich tvorbu a implementaci
termín uskutečnění:
29. září 2020
na konferenci vystoupili:
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA
úvod, zahájení, ukončení
prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Interaktivní výukové materiály v přípravě budoucího učitele (ppt)
Bc. Igor Červený
Tvorba interaktivních výukových médií a principy WCAG (Web Content Accesibility Guidelines) (ppt)
RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D.
Didaktické hry ve výuce chemie – jak se rodil e-book (ppt)
prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
Interakce reálného a virtuálního světa ve výuce přírodovědných předmětů (ppt)
PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Příspěvek k problematice didaktiky úpolů ve školní tělesné výchově (ppt)