Charakteristika programu
SP Filozofie výchovy a vzdělávání se zaměřuje na teorie v oblasti filozofie výchovy a vzdělávání v jejich vazbě k dějinám filozofie a k současným filozofickým koncepcím. Filozofie výchovy a vzdělávání vychází z kritického myšlení, filozofické antropologie, sociální a politické filozofie, eko-pedagogiky a kritické pedagogiky a je rozšířena o přístupy dalších společenských věd (kulturní antropologie, sociolingvistika, sociologie) se zřetelem ke studiu obecných problémů v současné společnosti. Cílem doktorského studia je vědecká příprava pracovníků, kteří se vyznačují kreativním, kritickým a koncepčním myšlením s interdisciplinárním přesahem, a dokážou rozvíjet obor filozofie výchovy a vzdělávání i obory příbuzné. Absolvent je připraven posuzovat a koncepčně vytvářet cíle a strategie výchovy a vzdělávání, a působit ve vědeckých, pedagogických i státních institucích.
Studijní plány (seznam předmětů) naleznete na tomto odkazu
Aktuální podmínky přijímacího řízení naleznete na tomto odkazu:
Přijímací řízení doktorských studijních programů
předseda oborové rady
doc. Mgr. Michael Hauser, Ph.D.
členové oborové rady a školitelé:
Joe Feinberg, BA, M.A., Ph.D.
doc. Mgr. Josef Fulka, Ph.D.
doc. PhDr. Petr Hlaváček, Ph.D.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc.
prof. ThDr. Jan Blahoslav Lášek, Dr.h.c.
doc. Dr. phil. Jakub Mácha, Ph.D.
prof. Nick Nesbitt, BA, M.A., Ph.D.
doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
doc. Mgr. Martin Ritter, Ph.D.
PhDr. Věra Schifferová, CSc.
doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D.
doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, Ph.D.
Dr. Piotr Zamojski, M.A., Ph.D.
Školitelé mimo OR
prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc.
PhDr. Věra Jirásková, Ph.D.
PhDr. Helena Kalábová, Ph.D.
Mgr. Petr Kouba, Ph.D.
PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D.
doc. Mgr. David Rybák, Ph.D.
prof. PhDr. Ilona Semrádová, CSc.