Opovědná osoba na PedF UK:
jana.zimova@student.pedf.cuni.cz
Upozornění pro řešitele v projektu GA UK se mimo hl. řešitele uvádí i vedoucí/školitel školitel, kde podle pravidel GA UK může být financování na základě DPP, nebo odměn. Celkově se nesmí na fakultě překlenout úvazek 1,2 - v případě, kdy je váš školitel např. je garantem programu, nemůže mít nižší úvazek, než 1,0. V pravidlech je uvedena povinnost, že zaměstnanec univerzity/fakulty nesmí mít vyšší úvazek než 1. Nemůže být tedy takovému školiteli vypácena odměna na základě dohod (DPP/DPČ). V takových případech prosíme zvolte odměňování formou odměn. Je tedy doporučeno, aby zaměstnanci fakulty v roli školitele, vždy měli v návrhu projektu odměnu ne dohodu. Tuto nastavuje hlavní řešitel/žadatel v návrhu projektu v aplikaci webapps.
Zahraniční a tuzemské cesty: Na proplacení pobytových a cestovních nákladů se nevztahuje zplnomocnění, musí tedy řešit hl. řešitel sám. Všichni, kdo v rámci řešení projektů na PedF budou vykonávat jakoukoliv tuzemskou, nebo zahraniční cestu a chtějí čerpat cestovní náklady ze středisek projektů musí mít podepsanou žádost povolení k cestě. V případě, že řešitel projektu není zaměstnanec PedF, pak musí mít uzavřenou smlouvu o úhradě cestovních nákladů, na základě které je možné vyplácet cestovní náklady dle: formulář pro proplacení cest - zahraniční a formulář pro proplacení cest - tuzemský musí tedy být odevzdány na Oddělení pro zahraniční vztahy ještě před uskutečněním cesty! V případě dotazů, obracejte se prosím an zaměstnance OZV PedF UK. Podrobnosti naleznete v oddílu metodické podpory.
Upozornění v rámci budoucíhos těhování fakutly do budovy v Hostivaři
Prosíme řešitele projektů GAUK, aby během podpisu smluv GAUk podepsali také zmocění referentů OVČ PedF k podpisům vnitrofakultních formulářů. Usnadní Vám to práci a nebudete muset jezdit na fakultu pro podepsání přípisů k čerpání. Formulář tedy je možné podepsat při podpisu smlouvy GAUKvzor formuláře. Zároveň také doporučeujeme čerpat neinvestiční nákaldy projektu hned na začátku řešení projektu. nemusíte poté požizovat např. přístroje sami a fakulta za Vás může zařídit výběrové řízení na nákup techniky.
pravděpodobnost přijetí návrhů - analýza a statistika návrhů GAUK 2003-22
prezentace ze semináře ke stažení zde
VIDEOZÁZNAM zde: Seminář GAUK 2022
8.2.2022 10:00 Koordianční setkání PedF záznam semináře pro GAUKy ve stavu řešení
Koordinančí setkání pro řešitele záznam 14.4.2022
Seminář pro doktorandy PedF UK Grantové příležitosti na UK 7.7.2022 10:00 / záznam
Vyhlášení 21. kola Grantové agentury Univerzity Karlovy (rok 2024)
Přihlášky nových projektů se podávají prostřednictvím aplikace přístupné z www.cuni.cz, sekce „Věda a výzkum/Grantová agentura UK“ (WebApps).
Fakultní termín pro podání přihlášky nového projektu |
09.11.2023 |
Fakultní termín pro podání žádostí o pokračování projektu |
21.01.2024 |
Fakultní termín pro podání závěrečných zpráv |
01.04.2024 |
Limity finančních prostředků a podmínky pro nové projekty jsou stanoveny
Pravidla a podrobnosti naleznete na https://cuni.cz/UK-2446.html
Fakultní termín pro odevzdání podepsaných smluv s GAUK je 20.6.2023
V případě zájmu o podání projektu kontaktujte prosím oddělení pro vědeckou činnost PedF CUNI, případně Oddělení projektové podpory RUK. Konzultace k přípravě předkládání projektů zajišťuje Mgr. Ivana Metelková z oddělení pro vědeckou činnost, tel: 221900213, e-mail: ivana.metelkova@pedf.cuni.cz
Odkaz na seminář metodické podpory "jak žádat o GAUK" najdete zde: Videotutorial
Seminář pro hl. řešitele "cost reimbursment" v AJ: costs and forms
Formulář pro proplacení nepřímých nákaldů/faktur: form for invoice
Formulář pro proplacení cestovních nákladů: travel cost form
smlouva o úhradě cestovních nákladů (pro externí - nezaměstannce)
Čerpání rozpočtu FAQ:
Otázka: Jsem doktorand ve 3. ročníku studia, můžu si podat GAUK? Neprodlouží se mi tím studium?
Stejně jako v minulém kole, přihlášku nového projektu může podat pouze student ve standardní době magisterského či doktorského studia.
Projekt lze ale dokončit i po překročení standardní doby studia. Splnění podmínky standardní doby studia se týká skutečně jen fáze podání přihlášky nového projektu.
Otázka: Mohu z GAUKu případně zpětně financovat cestu, která proběhne už v tomto roce před začátkem realiazce proejktu?
Bohužel ne, můžete si nechat zafinancovat pouze naplánované výdaje v rámci doby realizace proejktu (tzn. duben následujícího roku a dál)
Otázka: Můžu u rozpočtu osobních nákladů projektu zaplatit externí konzultanty např. formou DPČ, DPP?
Bohužel, osobní nákaldy pro projekty typu GAUK a START jsou fixní položka, která náleží pouze hl. řešiteli/řešitelům uvedených v návrhu projektu, nelze tedy uzavřít pracovněprávní poměr s externí osobou mimo projekt (resp. mimo osoboy UK, které mohou v proejktu figurovat v rámci řešitelského týmu). Nelze ani provádět změnu např. jako přidání dalšího člena řešitelského týmu.
Otázka: Mohu v rámci rozpočtu nechat zaplatit externí osobu formou služby/faktury?
Ano, pouze pokud je daný subjekt firma/OSVČ, tak lze čerpat z neinvesičních/věcných nákladů rozpočtu projektu. Daný subjekt musí tedy vystavit fakturu na službu a tu si můžete vykázat v rámci roční zprávy v projektu.
Otázka: Mohu začít čerpat finance z projektu před podpisem smlouvy?
Ano
Otázka: Co dělat, když už jsem byl na nějaké cestě v rámci řešení projektu a vše jsem již zaplatil a cestu nehlásil OZV?
V takovém případě je možné zadat tzv. drobné vydání, kde je potřeba účtenky/doklady o jízdenkách/letenkách/ubytování + doložit že bylo vše zapalceno z vašeho účtu/ paltební karty. Podklady následně zasíláte paní Ing. Knopové/Mgr. Rudorferovi k zprocesování. Pozor však na to, aby všechny faktury/daňové doklady obsahovali adresu PedF UK jakožto odběratele služby (M. Rettigové 4, 116 39, Praha 1)
Otázka: Kdo na fakultě zodpovídá za pomoc s řešením finančního čerpání projektu? Koho kontaktovat?
Fakultní sobou na ekonomickém oddělení pro projekty GAUk je ing. Iveta Knopová Iveta Knopová iveta.knopova@pedf.cuni.cz
Otázka: Mohu zakoupit přístroje od libovolné firmy, co se týče elektroniky (počítače, tablety, apod.?)
Ne. je třeba, aby hl. řešitel projednal s eko. oddělením tento druh čerpání a vyplnil formulář na https://pozadavky.pedf.cuni.cz, či https://pages.pedf.cuni.cz/orp/ kdy vypní číslo střediska na PedF (přiděleno po konzultaci s paní ing. Knopovou) a vybral z kataogu přístrojů firem, se kterými má fakulta dohodu.
Před zajištěním relevantního postupu ve věci nákupu IT techniky z jakýkoliv projektů je potřeba sdělení bližších informací na a
Informace, které zašlete musí obsahovat:
Požadavek na typ notebooku, nebo alespoň požadované parametry (Upřesnit, zda jde svými parametry o specifický notebook, či bude určen na standardní práci);
Přibližnou cenu požadovaného zařízení;
Středisko, ze kterého bude technika financována.
Teprve po písemném potvrzení z ORP, že nákup není nutno realizovat formou výběrového řízení je možné provést objednávku přes https://pozadavky.pedf.cuni.cz/.