Grantový projekt, reg. č.: |
CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_056/0013322 |
Název programu: |
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Číslo výzvy: |
02_18_056 |
Název výzvy: |
ESF výzva pro vysoké školy II |
Číslo prioritní osy: |
PO 2 |
Název prioritní osy: |
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj |
Číslo investiční priority: |
IP 1 |
Název investiční priority: |
Zlepšování kvality a účinnosti a přístupu k terciárnímu a rovnocennému vzdělávání, zejména v případě znevýhodněných skupin, aby se zvýšila účast a úrovně dosaženého vzdělání. |
Číslo specifického cíle: |
SC 1 a SC 2 |
Název specifického cíle: |
Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce a Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů |
Datum zahájení: |
01. 01. 2020 |
Datum ukončení: |
31. 12. 2022 |
Projekt je zaměřen na modernizaci výuky (nové metody, formy, zavedení metod a postupů využívaných v praxi apod.), tvorbu předmětů v cizích jazycích (CJ), pilotní ověření systému pravidelného monitoringu a analýzy uplatnitelnosti absolventů a podporu uchazečů a studentů se SP a dalších znevýhodněných studentů v souladu se stanovenými prioritními tématy projektu.
Cílem projektu je:
1) Modernizace studijních programů a oborů, zavedení nejnovějších trendů moderní výuky a zvýšení počtu předmětů vyučovaných v cizím jazyce tak, aby vzdělávání v Mgr. a Bc. programech odpovídalo nejnovějším trendům a vývoji a absolventi přicházeli připravení do praxe. Samotné modernizaci výuky musí předcházet vzdělávání pracovníků UK, směřující ke zvyšování jejich pedagogických a odborných kompetencí.
2) Zjištění přínosu aktivní práce s absolventy fakulty (jedná se o pilotní vyzkoušení na jedné fakultě), kontaktů se zaměstnavateli a následné zpracování analýzy uplatnění absolventů v praxi. Zavedení pravidelného systému pravidelného monitoringu a analýzy uplatnitelnosti absolventů. Doporučení z analýzy budou postoupena vedení UK jako podklad pro strategické rozhodování v této oblasti.
3) Vytvoření celouniverzitního systému podpory SSP a dalších skupin studentů se znevýhodněním, včetně vzdělávání pracovníků UK pro práci se SPP a dalšími skupinami studentů se znevýhodněním.
4) Zlepšení informovanosti žáků SŠ se socioekonomickým znevýhodnění (SEZ) o studijní nabídce UK, organizaci studia a dostupných formách podpory a v důsledku zvýšení počtu osob se SEZ přijatých ke studiu a dále jejich následná podpora po zahájení studia.
Cíle jsou v souladu se strategickými dokumenty UK.