CZ.2.17/3.1.00/36246

Koncepce a ověření nového modelu klinické školy v procesu pregraduální přípravy studentů učitelství


Grantový projekt, reg. č.

CZ.2.17/3.1.00/36246

Oblast podpory:

Modernizace počátečního vzdělávání

Poskytovatel: 

Hlavní město Praha

Období realizace: 

1. 4. 2014–30. 6. 2015

Území dopadu:  

Praha

Zapojená pracoviště:

katedra primární pedagogiky;

Středisko pedagogické praxe



Projekt byl zaměřen na vytvoření, pilotní ověření a realizaci modelu klinické školy. Model klinické školy nebyl dosud v České republice realizován.


Cílem realizace modelu klinické školy bylo zkvalitnění pregraduální přípravy studentů učitelství 1. stupně základní školy magisterského cyklu a studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní a střední školy bakalářského a magisterského cyklu na Pedagogické fakultě UK v Praze.


Cílem projektu bylo vytvořit model klinické školy a ověřit jeho funkčnost se zaměřením na oblast rozvoje profesních kompetencí studentů učitelství.


Realizátorem projektu byli akademičtí pracovníci – VŠ učitelé z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Cílová skupina (studenti učitelství) byla do projektu zapojena již od přípravné fáze projektu, kdy byly postupně mapovány a definovány vzdělávací potřeby studentů učitelství vzhledem k praktické složce studia. Cílová skupina studentů učitelství byla jednak aktivními účastníky realizovaných kurzů a aktivit a jednak byla zapojena do hodnotících činností v projektu.


Model klinické školy poskytl prostor pro ověření progresivních výukových koncepcí a realizaci nových přístupů ve výuce budoucích učitelů. Zkvalitňování systému přípravy učitelů bylo v současné době významným nástrojem vzdělávacích reforem a inovací v práci školy. Řada studií, které prezentují výsledky výzkumů, ukazuje, že kvalita učitele má zásadní vliv na vzdělávací výsledky žáků.


Poslední změna: 12. únor 2018 11:44 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: