CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016391

Podoby diferenciace na základních školách


Grantový projekt, reg. č.:

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016391

Název programu:

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Číslo výzvy:

02_19_076

Název výzvy:

Inovace v pedagogice

Název prioritní osy:

PO 3 - Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání.

Název investiční priority:

IP 1 - Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy.

Specifický cíl:

SC 4 - Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků.

Číslo výzvy:

02_19_076

Datum zahájení:

01. 07. 2020

Datum ukončení:

31. 12. 2022

Závěrečná výzkumná zpráva:

(pdf)


Cílem projektu je zmapovat podobu diferenciace na ZŠ a popsat, jak tato přispívá k rozdílům ve výsledcích a postojích žáků. Výzkumně je projekt zaměřen na metaanalýzy výzkumů dopadů diferenciace, dále na sekundární analýzy dat z mezinárodních výzkumů (TIMSS&PIRLS 2011, 2015 a 2019) a z longitudinálního výzkumu CLoSE. Bude provedeno reprezentativní dotazníkové šetření ředitelů ZŠ a případové studie 5 ZŠ. Výsledky výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku bude shrnuto v závěrečné zprávě.


Poslední změna: 14. září 2023 09:33 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: