Grantový projekt, reg. č.: |
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016391 |
Název programu: |
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Číslo výzvy: |
02_19_076 |
Název výzvy: |
Inovace v pedagogice |
Název prioritní osy: |
PO 3 - Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání. |
Název investiční priority: |
IP 1 - Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy. |
Specifický cíl: |
SC 4 - Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků. |
Číslo výzvy: |
02_19_076 |
Datum zahájení: |
01. 07. 2020 |
Datum ukončení: |
31. 12. 2022 |
Závěrečná výzkumná zpráva: |
(pdf) |
Cílem projektu je zmapovat podobu diferenciace na ZŠ a popsat, jak tato přispívá k rozdílům ve výsledcích a postojích žáků. Výzkumně je projekt zaměřen na metaanalýzy výzkumů dopadů diferenciace, dále na sekundární analýzy dat z mezinárodních výzkumů (TIMSS&PIRLS 2011, 2015 a 2019) a z longitudinálního výzkumu CLoSE. Bude provedeno reprezentativní dotazníkové šetření ředitelů ZŠ a případové studie 5 ZŠ. Výsledky výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku bude shrnuto v závěrečné zprávě.