Charakteristika programu
Doktorský studijní program Didaktika výtvarné výchovy propojuje výtvarná odvětví umění a jejich teorie s vědami výtvarné pedagogiky a didaktiky, a to v důsledně udržovaném mezinárodním badatelském diskursu. Doktorský program prohlubuje vědeckou reflexi oborové specializace učitelství výtvarné výchovy a uměleckých tvůrčích oborů a je primárně zaměřen na oborovou didaktiku. V oblasti výzkumu uměním zavádí model reflektované umělecké tvorby, který směřuje tvůrčí a badatelské aktivity k tvorbě nových metodologických rámců pro didakticko-pedagogické transformace umělecké tvorby.
Studijní plán doktorského programu (seznam předmětů) slouží jako podklad pro tvorbu Individuálního studijního plánu (ISP) doktorandů, kteří nastupují od akademického roku 2025/26 a dále. ISP je vytvářen ve spolupráci se školitelem. Kromě doporučeného počtu předmětů v jednotlivých kategoriích musí doktorand do ISP uvést také plánovaný počet dalších povinností typu publikace, účasti na konferencích a stáže. O doporučeném rozsahu těchto povinností pro konkrétní obor informuje školitel.
Aktuální podmínky přijímacího řízení naleznete na následujícím odkazu (v případě, že jsou právě otevřené pro přijetí přihlášek):
Na následujícím odkaze naleznete aktuální složení oborové rady v SIS: odkaz v SIS
Školitelé
doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
doc. Mgr. Katarína Kolbiarz Chmelinová, Ph.D.
Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
doc. PhDr. Tomáš Pavlíček, Ph.D.
doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
MgA. Sedlák Michal, Ph.D.
prof. PaedDr. Daniela Valachová, Ph.D.
Komise pro SDZ a obhajoby
členové OR: viz výše
školitelé: viz výše
ostatní schválení členové:
prof. PaedDr. Jaroslav Brožek, CSc.
PhDr. Vendula Fremlová, Ph.D.
PhDr. Kateřina Galajdová, Ph.D
PhDr. Ludvík Hlaváček
doc. ak. mal. Vladimír Havlík
doc. PaedDr. Radko Chodura, Ph.D.
doc. PhDr. Richard Jedlička, Ph.D.;
prof. Ing. arch. Karel Kibic, CSc.
prof. PhDr. Jiří Kraus, DrSc.
PhDr. Danuše Sztablová, PhD.
doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc.
doc. PhDr Josef Valenta, CSc.